آخرین اخباراجتماعافغانستان

بیش از ۲۰۰ تُن مواد غذایی کمک بشردوستانه به دو ولایت ارسال شد

رسول شهزاد- کابل


سکتور خصوصی در هماهنگی با وزارت صنعت و تجارت بیش از ۲۰۰ تُن مواد غذایی را به زلزله‌زدگان ولایت‌های پکتیکا و خوست ارسال کردند.

بیش از ۲۰۰ تُن مواد غذایی کمک بشردوستانه به دو ولایت ارسال شد

مسئولان وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی ۲۴۰ تُن مواد غذایی کمک‌های سکتور خصوصی را به آسیب دیدگان زمین لرزه یک ماه قبل ولایات شرقی کشور ارسال کردند.
مولوی قدرت‌الله جمال معین وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی برای جلب کمک‌ها به آسیب دیدگان زمین لرزه ولایات شرقی فراخوان داده بود.
آقای جمال گفت: ۹ شرکت خصوصی به فراخوان وزارت صنعت و تجارت لبیک گفته و ۲۴۰ تُن مواد غذایی را کمک کردند که با هماهنگی وزارت صنعت و تجارت به ولایات شرقی ارسال شده تا به آسیب دیدگان توزیع شود.
در همین حال، جواد دبیر مسئول رسانه‌های وزارت صنعت و تجارت نیز گفت: بر اساس درخواست وزارت صنعت و تجارت افغانستان به مقدار ۲۴۰ تُن مواد خوراکی به ارزش بیش از ۲۰ میلیون افغانی در مدت زمان بسیار کم جمع‌آوری شده است.

آقای دبیر گفت: ما در چوکات مسئولیت‌ و صلاحیت‌های خویش تلاش داریم تا کمک‌های بیشتر را برای آسیب دیدگان زمین لرزه اخیر در ولایات شرقی کشور جمع‌آوری کرده و به مستحقین آن ارسال نماییم.
گفتنی است که حدود یک ماه قبل زمین لرزه به مقیاس ۶٫۱ درجه ریشتر بخش‌هایی از افغانستان و پاکستان را تکان داده که مرکز آن در ولایت خوست افغانستان گفته شده بود.
در نتیجه این زمین لرزه یک هزار و ۱۶ تن کشته، ۳ هزار و ۶ تن زخمی و ۱۷ هزار و ۸۱۶ خانه در ولایات‌های پکتیکا و خوست تخریب و قسماً ویران شده‌اند.
تا هنوز کمک‌های کشور‌های هند، پاکستان، ایران، چین، امارات متحده عربی، سازمان ملل متحد و دیگر نهاد‌های امداد رسان ملی و بین‌المللی به آسیب دیدگان رسیده‌اند و همچنان اتحادیه اروپا، امریکا انگلیس و دیگر کشور‌های غربی نیز تعهد کمک به زلزله زدگان را نموده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا