آخرین اخبارافغانستان

بیعت داعشیان جوزجانی با طالبان در فاریاب


مسئولان امنیتی در فاریاب از بیعت داعشیان با طالبان در منطقه “آستانه بابا” ولسوالی شیرین‌تگاب این ولایت خبر می‌دهند.
عبدالکریم یورش، سخنگوی پولیس فاریاب به خبرگزاری دید می‌گوید که در این اواخر نگرانی‌‌ها در بین مردم از حضور و فعالیت گروه داعش در این ولایت وجود دارد.
سخنگوی پولیس فاریاب می‌گوید که گروه داعش به فرماندهی مفتی نعمت‌الله، شمار افراد تحت امرش را به قصد بیعت با طالبان از ولسوالی درزاب جوزجان به ولسوالی شیرین‌تگاب فاریاب در منطقه آستانه بابا فرستاده است.
وی گفت که فرماندهی این گروه داعش را ملا اسدالله یکی از فرماندهان گروه داعش در ولسوالی درزاب جوزجان به دوش دارد.
آقای یورش افزود که ملا اسدالله که با بیش از۳۰ داعشی در منطقه آستانه بابا ولسوالی شیرین‌تگاب فاریاب آمده، اکنون با یک گروه از طالبان بیعت کرده است، اما شمار زیادی از گروه‌های طالبان بیعت با داعشیان ولسوالی درزاب جوزجان را رد کردند.
از سوی دیگر، سخنگوی پولیس فاریاب می‌گوید که اکنون اختلافات میان‌گروهی با طالبان و داعشیان در منطقه آستانه بابا ولسوالی شیرین‌تگاب به میان آمده و احتمال زیاد وجود دارد که درگیری میان افراد داعش و طالب صورت گیرد.
با این‌همه، مسئولان امنیتی در فاریاب می‌گویند که یک ماه قبل گروه داعش تحت امر قاری حکمت‌الله یکی از فرماندهان ارشد خودخوانده داعش در شمال کشور، به قصد ساحه نفوذ این گروه در ولسوالی «بلچراغ» حملات تهاجمی‌شان ‌را آغاز کرده بودند که توسط نیروهای امنیتی دوباره عقب زده شدند.
مسئولان همچنان می‌افزایند که در نتیجه درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی با داعشیان در ولسوالی بلچراغ ده‌ها داعشی کشته و چهار تن دیگر شان نیز زخمی شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا