آخرین اخبارجهانسیاست

تأکید شورای امنیت بر اتخاذ اقدامات لازم برای حفاظت از ماموریت‌های دیپلماتیک

خبرگزاری دید: اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد با محکوم نمودن حمله تروریستی بر سفارت روسیه در کابل بر اتخاذ اقدامات لازم جهت حفاظت از ماموریت‌های دیپلماتیک و اماکن کنسولی تأکید کردند.


اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به تازگی در بیانیه‌ای حمله تروریستی بر سفارت روسیه در کابل را که به تاریخ ۵ سپتمبر از سوی داعش انجام شد، به شدیدترین وجه تقبیح کردند.
اعضای شورای امنیت از همه طرف‌های ذیربط خواستند تا به اماکن دیپلماتیک و کنسولی و پرسونل کشورهای عضو سازمان ملل احترام گذاشته و مصئونیت و امنیت آنان را تضمین کنند.
در بیانیه این شورا آمده است: اعضای شورای امنیت بر اصل بنیادی مصئون ماندن اماکن دیپلماتیک و کنسولی و تعهدات کشورهای پذیرنده بر اساس کنوانسیون ۱۹۶۱ ویانا در مورد روابط دیپلماتیک و کنوانسیون ۱۹۶۳ ویانا در مورد روابط کنسولی تاکید کردند تا تمام اقدامات لازم را برای حفاظت از ماموریت‌های دیپلماتیک و اماکن کنسولی در برابر هر گونه نفوذ یا آسیب و جلوگیری از هرگونه برهم زدن آرامش این مأموریت‌ها یا لطمه زدن به حیثیت آن‌ها و هرگونه حمله به اماکن دیپلماتیک، کارگزاران و افسران کنسولی انجام دهند.
اعضای شورای امنیت بار دیگر تاکید کردند که تروریزم در همه اشکال و مظاهر آن یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای صلح و امنیت جهانی است.
اعضای شورای امنیت بر لزوم پاسخگویی عاملان، سازمان دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی و محاکمه آن‌ها پافشاری کردند.
اعضای این شورا از همه کشورها خواستند، مطابق با تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی و قطع‌نامه‌های مربوطه شورای امنیت، به طور فعال با همه مقامات مربوطه در این زمینه همکاری کنند.
اعضای شورای امنیت تاکید کردند که هرگونه اقدام تروریستی صرف نظر از انگیزه آن در هر جا، هر زمان و توسط هر کسی که مرتکب شده باشد، جنایت و غیرقابل توجیه است.
شورای امنیت بار دیگر خواستار مبارزه همه کشورها مطابق با قوانین بین‌المللی علیه تهدیدات صلح و امنیت جهانی شدند.
گفتنی است که بر بنیاد گزارش‌ها در حمله بر سفارت روسیه در کابل، ۸ نفر به شمول ۲ کارمند سفارت روسیه کشته شدند و شماری نیز زخم برداشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا