آخرین اخبارافغانستانسیاست

تامین امنیت چهار میدان هوایی کشور به امارات سپرده شد

خبرگزاری دید: قرارداد تامین امنیت چهار میدان هوایی کشور از سوی طا-لبان به یک شرکت اماراتی داده شد. شرکت گاک امارات متحده عربی اوراق این قرار داد را با وزارت ترانسپورت و هوانوردی طا-لبان امضا کرده است.


وزارت ترانسپورت و هوانوردی طا-لبان در یک خبرنامه گفته است که میدان‌های هوایی کابل، مزار شریف، قندهار و هرات شامل این قرارداد می‌شود.
خبرنامه تصریح کرده که این قرارداد روز جمعه(۱۴ جوزا) میان غلام جیلانی وفا معین وزارت ترانسپورت و هوانوردی طا-لبان و ابراهیم رییس اجرایی شرکت گاک امارات متحده عربی در کابل، به امضا رسید.
در خبرنامه آمده است، انتقال، چک و کنترول اموال مسافرین و تامین امنیت هواپیما‌ها، میدان‌های هوایی یاد شده و مسافرین با معیارهای بین‌المللی شامل این قرارداد است.
این وزارت افزوده است که طبق این قرارداد، مصئونیت پروازهای شرکت‌های هوایی ملی و بین‌المللی را تضمین و بالا می‌برد و به همه شرکت‌های هوایی توسط این قرارداد در برابر خدمات بیمه و تضمین داده می‌شود.
پیش از این طا-لبان مدیریت میدان‌های هوایی یاد شده را نیز به این شرکت اماراتی واگذار کرده بودند، هرچند انتظار می‌رفت که قرار داد تامین امنیت و مدیریت میدان‌های مذکور به قطر و ترکیه سپرده شود.
طا-لبان چندین دور مذاکرات برای مدیریت میدان هوایی کابل و سه شهر دیگر کشور نیز با قطر و ترکیه داشتند اما به نتیجه نرسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا