آخرین اخباراسلایدشوخبر های مهمسیاستمنطقه

بیانیه نشست امنیتی هند؛

تاکید بر ایجاد حکومت فراگیر و مبارزه با تروریزم در افغانستان

مقامات امنیتی اشتراک کرده در نشست امنیتی هند در باره افغانستان که امروز چهارشنبه(۱۹عقرب) در شهر دهلی نو و به ریاست آجیب دووال مشاور امنیت ملی هند بر گزار شد، با نشر بیانیه‌ای بر ضرورت ایجاد دولت فراگیر و مبارزه با تروریزم تاکید کردند.


به نقل از هندوستان تایمز، مشاوران امنیت ملی هند، روسیه، ایران، تاجیکستان، قرغیزستان، قزاقستان، ازبیکستان و ترکمنستان در این نشست اشتراک کرده بودند.
در این نشست در مورد وضعیت در حال تحول در افغانستان، به ‌ویژه وضعیت امنیتی و پیامدهای منطقه‌ای و جهانی آن بحث و گفت‌وگو شده است.
اشتراک‌کنندگان این نشست بیانیه‌ای را منتشر کرده‌اند که در آن بر ضرورت تشکیل یک دولت باز و فراگیر که از تمام مردم افغانستان نمایندگی کند، تأکید شده است.
مشاوران امنیت ملی هشت کشور در این نشست خواستار همکاری جمعی در برابر تهدید رادیکال‌سازی، افراط‌گرایی، جدایی‌طلبی و قاچاق مواد مخدر شده‌اند.
براساس آنچه که هندوستان تایمز از بیانیه‌ی منتشر شده نقل کرده، مشاوران امنیت ملی هشت کشور بر عدم مداخله در امور افغانستان تأکید کرده و گفته‌اند که از خاک افغانستان نباید برای پناهگاه، آموزش، برنامه‌ریزی یا تمویل هر گونه اقدامات تروریستی استفاده شود.
در نشست امنیت منطقه‌ای در مورد افغانستان در دهلی جدید تمامی فعالیت‌های تروریستی در افغانستان محکوم شده و بر تعهد قاطع کشورهای اشتراک‌کننده برای مبارزه با تروریزم تأکید شده است.
این نشست در غیاب چین و پاکستان، دو همسایه‌ مهم افغانستان برگزار شد. پاکستان از وقت به حمایت از طا-لبان افغانستان متهم بود و تحرکات سیاسی چین در افغانستان نیز پس از سقوط حکومت پیشین افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا