آخرین اخبارجهانسیاست

تاکید بر دوام همکاری‌ها در مبارزه با تروریزم در بیانیه مشترک سران ایران و روسیه و ترکیه

خبرگزاری دید: سران ایران، روسیه و ترکیه در پایان اجلاس آستانه با نشر بیانیه‌ای مشترک بر ضرورت همکاری‌ها در مبارزه علیه تروریزم و نابودی آن تاکید کردند.

تاکید بر دوام همکاری‌ها در مبارزه با تروریزم در بیانیه مشترک سران ایران و روسیه و ترکیه

به نقل از فارس، شامگاه سه شنبه (۲۸ سرطان) و در پایان اجلاس آستانه در تهران، بیانیه مشترک رؤسای جمهور ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه، منتشر شد.
در این بیانیه مشترک، سران سه کشور بر ضرورت همکاری‌ها در مبارزه و علیه تروریزم تاکید کرده‌اند.
در بخشی از بیانیه گفته شده: عزم خود را برای ادامه همکاری برای مبارزه با تروریزم در همه اشکال و مظاهر ابراز کردند. افزایش حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی و گروه‌های وابسته به آن‌ها با نام‌های گوناگون در مناطق مختلف سوریه، از جمله حملاتی که تأسیسات غیرنظامی را هدف قرار داده و منجر به تلفات جانی بی‌گناهان می‌شود را محکوم نمودند. بر ضرورت اجرای کامل تمامی تمهیدات مربوط به شمال سوریه تاکید کردند.
همچنان در بیانیه مشترک سران سه کشور هر نوع تجزیه طلبی در سوریه محکوم دانسته شده و تاکید شده که ضمن احترام به تمامیت ارضی جمهوری سوریه، عزم خود را در جهت مقابله با رفتارهای تجزیه طلبانه و علیه تمامیت ارضی کشورهای منطقه جزم کرده‌اند.
در همین حال، بیانیه مشترک سران سه کشور افزوده که « تداوم حملات نظامی رژیم صهیونیستی به سوریه از جمله به زیرساخت های غیرنظامی را محکوم کردند. این حملات را ناقض حقوق بین‌الملل، حقوق بین‌الملل بشردوستانه و حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و همچنین بی ثبات کننده و تشدید کننده تنش در منطقه تلقی کردند».
گفتنی است که سران سه کشور یاد شده افزون بر مسئله سوریه، بر لزوم هماهنگی‌ها میان خود نیز پرداختند: علاوه بر موضوع سوریه، بر قصد خود مبنی بر تقویت هماهنگی‌های سه جانبه در عرصه‌های مختلف به منظور افزایش همکاری های مشترک سیاسی و اقتصادی تأکید کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا