دسته بندی نشده

تاکید نشست همسایگان در تاشکند بر اقدامات موثرتر علیه گروه‌های تروریستی در افغانستان

خبرگزاری دید: نمایندگان ویژه ایران، چین، پاکستان، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبیکستان پس از برگزاری نشستی در شهر تاشکند بر اقدامات موثرتر برای مبارزه علیه گروه‌های تروریستی در افغانستان پافشاری کردند.

نمایندگان ویژه کشورهای همسایه با حضور در نشستی به میزبانی ازبیکستان همچنین خاطرنشان کردند که تضمین حق کار و تحصیل برای زنان افغان باید به بخشی جدایی‌ناپذیر از جامعه جدید افغانستان تبدیل شود و به استقرار نهایی صلح و ثبات در این کشور کمک کند.

براساس بیانیه‌ وزارت امور خارجه ازبیکستان: شرکت کنندگان با اشاره به این که تمامی گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان همچنان تهدیدی جدی برای امنیت منطقه و جهان هستند، قویاً از مقامات فعلی افغانستان خواستند تا اقدامات مؤثرتری برای نابودی گروه‌های تروریستی در این کشور اتخاذ کنند.

طرفین بر اهمیت تداوم برداشتن گام‌های موثر برای جلوگیری از رشد تهدید مواد مخدر، تشدید مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر توسط حکومت موقت افغانستان تاکید کردند.

شرکت کنندگان در این نشست توافق کردند که چهارمین نشست سران وزارت خارجه کشورهای همسایه افغانستان در ازبیکستان برگزار شود.

نمایندگان ویژه کشورهای همسایه افغانستان به ابتکار ازبیکستان برای ایجاد یک گروه مذاکره‌کننده بین‌المللی در سطح عالی زیر نظر سازمان ملل با مقامات افغان اشاره کردند و در ادامه این نشست بیانیه مشترکی به تصویب رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا