آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

تردید گزارش سیگار در مورد سربازان خیالی از سوی وزارت دفاع ملی

وزارت دفاع ملی ادعای اخیر سیگار را مبنی بر موجودیت سربازان خیالی در این وزارت رد کرد.

وزارت دفاع ملی ادعای اخیر سیگار را مبنی بر موجودیت سربازان خیالی در این وزارت رد کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، روح‌الله احمدزی سخنگوی این وزارت که امروز شنبه(۱۲اسد) در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت سخن می‌زد، در واکنش به گزارش اخیر سیگار گفت که در صفوف نیروهای دفاعی کشور، هیچ سرباز خیالی حضور ندارد.
او گفت (SIGAR) هنگام تهیه این گزارش خود هیچ تماس با وزارت دفاع ملی نگرفته وخواستار معلومات نشده است.
سخنگوی وزارت دفاع گفت که به احتمال قوی سیگار در این گزارش، سقف تشکیلاتی وزارت دفاع را که ۲۳۴ هزار تن پیش بینی شده است، با سقف اکمال اردو که در حدود ۲۰۰ هزار تن می باشد، مغالطه کرده باشد.
او گفت افزون بر این، نام وشهرت ۲۳ هزار تن از منسوبین اردوی کشور به دلیل ترخیص، تقاعد، انفصال، شهادت و معلولیت، از سیستم بیرون گردیده ودر لیست جداگانه تنظیم شده است که به احتمال زیاد (SIGAR) به این دلیل نیز دچار مغالطه شده باشد.
احمدزی گفت در حال حاضر ۹۹.۹ در صد سربازان اردوی ملی بایومتریک شده‌اند وهیچ سرباز خیالی وجود ندارد.
او همچنان افزود که در حال حاضر ۱۶۶۰۵۶ منسوب اردو شامل سیستم( APPS) شده‌اند و معاشات شان با استفاده از همین سیستم به گونه شفاف پرداخت می‌گردد.
به گفته وی، ۱۸ هزار تن از منسوبین اردو قرار است تا یک ماه دیگر وارد سیستم(APPS) شوند و ۱۰هزار کارمند ملکی اردو نیز در آینده نزدیک شامل این سیستم خواهند شد.
در همین حال، ۵ هزار تن از منسوبین اردوی ملی که تازه شامل شده‌اند به دلیل تکمیل نبودن دفاتر ذاتی شان، به زودی شامل این برنامه خواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا