آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

ترکیه خواستار کنترول بر منطقه امن در مرز سوریه است

رییس جمهور ترکیه گفته است که در صورت ایجاد منطقه امن در سوریه و در مجاورت مرز ترکیه، کنترول آن باید در دست دولت ترکیه باشد.

رییس جمهور ترکیه گفته است که در صورت ایجاد منطقه امن در سوریه و در مجاورت مرز ترکیه، کنترول آن باید در دست دولت ترکیه باشد.
به نقل از یورونیوز، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در حالی این مطلب را بیان کرد که یک مقام عالی رتبه امریکایی روز جمعه اعلام کرده بود که ۴۰۰ نظامی این کشور در سوریه باقی می‌مانند. این در حالی است که دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده در ماه دسمبر دستور خروج نظامیان کشورش را از سوریه صادر کرده بود.
رجب طیب اردوغان در مصاحبه با شبکه «سی ان ان ترک» اظهار داشت: «اگر قرار است منطقه امنی وجود داشته باشد باید تحت کنترول ما باشد زیرا آنجا مرز ما است.»
تصمیم دونالد ترامپ برای خارج کردن نظامیان کشورش از سوریه با انتقاد متحدان امریکا رو به رو شده بود. با این حال، ادامه ماموریت تعدادی از نظامیان امریکا می‌تواند زمینه حضور صدها نظامی از کشورهای اروپایی متحد واشنگتن را در سوریه با هدف ایجاد منطقه امن و حفاظت از آن فراهم کند.
انقره بر لزوم پاکسازی هرگونه منطقه امن در مرز سوریه با ترکیه از شبه نظامیان کرد «یگان‌های مدافع خلق» تاکید می‌کند. ترکیه شبه نظامیان «یگان‌های مدافع خلق» را که متحد اصلی امریکا در نبرد علیه داعش بودند گروهی «تروریستی» می‌داند.
ترکیه تاکنون بارها تاکید کرده است که علیه «یگان‌های مدافع خلق» به شکل نظامی وارد عمل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا