آخرین اخبارافغانستانسیاست

مسلم یار:

تسلط داشتن طالبان بر ۴۰ درصد خاک کشور دروغ است

فضل‌هادی مسلم‌یار رییس مجلس سنا با رد سخنان نماینده روسیه می‌گوید که اظهارات نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان مبنی بر تسلط ۴۰ درصدی طالبان بر خاک افغانستان احمقانه است.
به گزارش خبرگزاری دید، فضل‌هادی مسلم‌یار رییس مجلس سنا که در نشست امروز این مجلس صحبت می‌کرد گفت که کابلوف از ۸ سال به این طرف در امور داخلی فغانستان مداخله می‌کند.
به گفته او، اول اینکه ادعای کابلوف مبنی بر تسلط طالبان بر ۴۰ درصد خاک افغانستان دروغ است؛ روسیه طالبان را در افغانستان به نفع خود استفاده کرده و مردم افغانستان را می‌کشد.
او با انتقاد از امریکا و ناتو گفت که به تعهدات خود در پیمان امنیتی، عمل نکرده و در برابر مداخلات روسیه آن‌طوری که لازم است افغانستان را همکاری نمی‌کند.
آقای مسلم‌یار افزود که امریکا باید مطابق به مواد پیمان امنیتی، نیروهای امنیتی افغانستان را طوری تجهیز کند تا تجهیزات این نیروها در برابر تجهیزاتی که روسیه برای طالبان فراهم کرده پاسخگو باشد.
رییس مجلس سنا از وزارت خارجه خواست که سفیر روسیه را در کابل در پیوند به اظهارات کابلوف فرا خوانده و احتجاج شدید دولت و مردم افغانستان را گوشزد کند.
در همین حال، صفی‌الله هاشمی عضو کمیسیون روابط بین‌المللی مجلس سنا نیز اظهارات کابلوف را غیر مسئولانه و نقض حاکمیت ملی افغانستان خواند.
پیش از این، طالبان اعلام کرده بودند که با امریکا به شکل مستقیم مذاکره می‌کنند؛ اما امریکا این درخواست طالبان را رد کرده و مالکیت صلح را از آن دولت افغانستان خوانده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا