آخرین اخباراجتماعافغانستان

تنظیم ترافیک کابل به شهرداری سپرده شد


با امضای تفام‌نامه میان وزارت امور داخله، وزارت شهرسازی و شهرداری کابل، مدیریت ترافیک شهر کابل را، رسماً شهرداری به عهده گرفت.
به گزارش خبرگزاری دید، ویس برمک، وزیر داخله گفت، هدف از امضای این تفاهم‌نامه انتقال مسئولیت خدماتی ترافیک کابل به شهرداری است، ولی اداره مدیریت ترافیک همچنان در ساختار وزارت کشور/ داخله باقی می‌ماند.
از سویی‎هم، عبدالله حبیب‌زی، سرپرست شهرداری کابل نیز در این مراسم گفت که این نهاد در نظر دارد که با انتقال مدیریت ترافیک مسیرهای عبور موترها را تنظیم و سیستم منظم حمل و نقل شهری را ایجاد کند.
او گفت که بعد از انتقال مدیریت ترافیک کابل به شهرداری، این نهاد تلاش خواهد کرد که سهولت‌های زیادی برای شهروندان کابل ایجاد کند از جمله صدور جواز رانندگی و جواز سیر موترها به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.
آقای حبیب‌زی افزود که برای کاهش ترافیک سنگین، این نهاد برنامه دارد که در قدم اول دست‎فروشان را از سطح شهر جمع، مدیریت ترافیک را در چهارراه‌ها بهتر کند، مسیرهای مشخص برای موترها ایجاد کند و با ایجاد ایستگاه‌ها بتواند ترافیک شهری را کاهش دهد.
شهر کابل براساس اعلام اداره مرکزی آمار افغانستان حدود ۴ میلیون جمعیت دارد که گفته می‎شود حدود ۵۰۰ هزار موتر در این شهر تردد دارد و کابل را از بی‌نظم‌ترین شهرهای جهان از نظر ترافیک شهری ساخته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا