آخرین اخبارافغانستانایرانپاکستانخبر های مهمدولت فراگیرسیاست

توافق ایران و پاکستان در مورد گروه تماس منطقه‌ای در رابطه به افغانستان

خبرگزاری دید: سفیر و نماینده ویژه ایران در امور افغانستان از توافق با پاکستان در رابطه به گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان خبر داد.

حسن کاظمی قمی سفیر و نماینده ویژه ایران در امور افغانستان پس از دیدار با مقامات بلندپایه پاکستان در صفحه اکس خود نگاشته است که با اسلام‌آباد در مورد تشکیل گروه تماس منطقه‌ای با محوریت کشورهای همسایه افغانستان به توافق رسیده است.

‏کاظمی قمی با اشاره به تلاش‌های تهران برای کمک به مردم افغانستان و دیدارهایش با جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه، آصف درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان و سایر مقامات این کشور نگاشته است: در این ملاقات‌ها تاکید کردم صلح و ثبات منطقه وابسته‌ به صلح و ثبات در افغانستان است و آنچه که می‌تواند به برقراری این صلح کمک کند، ابتکارات منطقه‌ای با محوریت کشورهای همسایه ‎افغانستان است.

‏وی افزوده است: در این چارچوب، با همتایان پاکستانی توافق کردیم کشورهای همسایه افغانستان هسته اصلی گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان را تشکیل داده و بسته‌ای از پیشنهادات سازنده را به حکومت سرپرست افغانستان ارایه کنند.

‏به گفته کاظمی قمی، گروه تماس و دستورکار آن قابل گسترش می‌باشد و می‌تواند به نگرانی‌های همسایگان افغانستان، کشورهای منطقه و جامعه بین‌المللی در مورد افغانستان در قالب یک دستورکار مشخص با جدول زمانی منطقی، بصورت گام به گام بپردازد.

گفتنی است که مقامات پاکستان نیز بر افغانستان صلح‌آمیز و باثبات تاکید کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا