آخرین اخبارامنیت و حوادثجهان

تیراندازی در مراسم روز استقلال امریکا جان ٦ نفر را گرفت

خبرگزاری دید: مسئولان امنیتی شهر شیکاگوی ایالت الینوی امریکا تایید کردند که تیراندازی در مراسم رسم و گذشت به مناسبت روز استقلال دست‌کم جان ٦ نفر را گرفته است.

تیراندازی در مراسم روز استقلال امریکا جان ٦ نفر را گرفت

پولیس شهر شیکاگو در ایالت الینوی امریکا گفته است که در نتیجه تیراندازی در مراسم رسم و گذشت به مناسبت روز استقلال ایالات متحده، دست‌کم ٦ نفر کشته و بیش از ۳۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.
تیراندازی حوالی ساعت ۱۰:۱۴ پیش از چاشت روز دوشنبه چهارم جولای (۱۳ سرطان) به وقت محل در ساحۀ هایلند پارک، درست دقایقی پس از آغاز مراسم رسم و گذشت رخ داد.
عامل این تیراندازی تا کنون بازداشت نشده است، اما پولیس گفته است که یک فرد را شناسایی کرده و نام مهاجم مظنون رابرت ای کریمو سوم ۲۲ ساله اهل منطقه است.

تیراندازی در امریکا

چندین شاهد این رویداد به رسانه‌ها گفته‌اند که صدای فیر را شنیدند و تصاویری هم در شبکه‌های اجتماعی نشر شد که مردم سراسیمه را که لباس‌های برخی از آنان خونین بود، در حال فرار از محل رویداد نشان می‌داد.
به نقل از آسوشیتدپرس، جی بی پرتیزکر، والی الینوی در پیام تویتری نوشته است که وضعیت را از نزدیک زیر نظر دارد و به گفتۀ وی همه امکانات ایالتی برای رسیدگی به این وضعیت در اختیار محلۀ هایلند پارک قرار گرفته است.
پس از این تیراندازی مرگبار، تمام رویدادهایی که برای مراسم روز استقلال در ساحۀ هایلندپارک در نظر گرفته شده بود، لغو شده است.
جو بایدن رییس جمهور امریکا در واکنش به این رویداد گفته است که در مبارزه‌اش علیه اپیدمی خشونت مسلحانه در امریکا متعهد است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا