آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

از سوی هراس‌افکنان

تیرباران ۴۰ باشنده میرزاولنگ ولایت سرپل

محمد ظاهر وحدت، والی ولایت سرپل می‌گوید: گزارشات اولیه از ” دره میرزا ولنگ ” می‌رساند که ۳۰ تا ۴۰ فرد غیرنظامی توسط هراس‌افکنان تیرباران شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دید، دفتر مطبوعاتی مقام ولایت سرپل با ارسال خبرنام‌ ای گفته است: محمد ظاهر وحدت، والی سرپل امروز با حضور در نشست خبری سرپل گفته است: هراس‌افکنان بین ۳۰ تا ۴۰ تن از باشندگان روستای میرزا ولنگ ولسوالی صیاد این ولایت را به قتل رسانیده‌اند.

آقای وحدت می‌افزاید: در بین کشته‌شدگان، اطفال، زنان و محاسن‌سفیدان نیز شامل‌اند.

همچنان چندین محراب مسجد و تکیه‌خانه( حسینیه) نیز به آتش کشیده شده‌اند .

به باور وی نرسیدن کمک و تهاجم گسترده هراس‌افکنان سبب سقوط این دره استراتیژیک شده است.

آقای وحدت در ادامه افزود که اگر موضوع درست مدیریت نمی‌شد، عمق فاجعه گسترده‌تر از این بود.

والی سرپل گفت: نیروهای مستقر در شهر به ساحه اعزام شدند و بارها تقاضای کمک هوایی صورت گرفت، ولی تا آخرین لحظات این کمک نرسید .

والی سرپل خاطرنشان کرد ک اکثریت باشندگان دره “میرزا ولنگ ” به مرکز ولسوالی صیاد و شهر سرپل پناهنده شده اند و نیاز شدید به کمک‌های انسانی دارند.

وی از تمامی موسسات خیریه خواست تا برای کمک‌رسانی به این بیجا شدگان اقدام جدی کنند.

آقای وحدت همچنان از مسئولان مرکز خواست تا برای باز پس‌گیری روستای استراتیژیک “میرزا ولنگ” زود هنگام اقدام کنند، وگرنه سقوط ولسوالی صیاد و حتی مرکز ولایت سرپل دور از احتمال نخواهد بود.

گفتنی است پس از نبرد سنگین میان مدافعان دره میرزا ولنگ و هراس‌افکنان، نیمه‌شب گذشته هراس‌افکنان این منطقه کوهستانی و استراتیژیک را به اشغال خود در آوردند .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا