آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

غنی در واکنش به حمله امروز:

جامعه جهانی نباید در برابر جنایات طالبان سکوت کند

محمد اشرف غنی در واکنش به حمله امروز طالبان در کابل، می‌گوید که این گروه در پی کشتن مردم بی‌گناه بوده و صلح با این گروه بی‌معنا است.

محمد اشرف غنی در واکنش به حمله امروز طالبان در کابل، می‌گوید که این گروه در پی کشتن مردم بی‌گناه بوده و صلح با این گروه بی‌معنا است.
به گزارش خبرگزاری دید، پیش از چاشت امروز (پنج‌شنبه ۱۴سنبله) در انفجار یک موتر بم‌گذاری شده در منطقه شش درک در کابل، که طالبان مسئولیت آن را به دوش گرفتند، ده تن به شمول هشت غیرنظامی جان باختند و ۴۲ تن دیگر زخمی شده‌اند.
آقای غنی در حالی صلح با طالبان را بی‌معنا می‌داند که حکومت افغانستان و طالبان قرار است در روزهای آینده گفت‌وگوهای رو در رو را آغاز کنند.
محمد اشرف غنی، این رویداد را نکوهش کرده‌ و آن را یک عمل جنایت کارانه توصیف کرده‌ است.
در یک اعلامیه‌‌ که از سوی ارگ به رسانه‌ها فرستاده شده، آمده‌است:«رییس‌جمهور غنی، با شدیدترین الفاظ این عمل جنایت کارانه طالبان را محکوم کرده، گفت که صلح با این گروه که هنوز در پی کشتن مردم بی‌گناه ما اند، بی‌معنا خواهد بود.»
آقای غنی از جامعه جهانی خواسته است که نباید در برابر این‌گونه عمل‌کرد طالبان سکوت کند.
همزمان با این، عبدالله عبدالله رییس‌اجرایی حکومت وحدت ملی نیز گفته‌است که طالبان با این‌گونه حمله‌ها در تلاش گرفتن امتیاز بیشتر در گفت‌وگوهای صلح استند. آقای عبدالله تاکید کرده‌است که این گروه نه تنها با این شیوه امتیاز گرفته نخواهد توانست که بیشتر نزد مردم منفور خواهد شد.
آقای غنی در حالی صلح با طالبان را بی معنا می‌داند که حکومت افغانستان و طالبان قرار است در روزهای آینده گفت‌وگوهای رو در رو را آغاز کنند.
آغاز این گفت‌وگوها، وابسته به امضای توافق‌نامۀ طالبان با امریکا است – توافق‌نامه‌‌ای که پیشتر ریاست‌ جمهوری افغانستان گفت که نیاز به وضاحت دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا