آخرین اخبارافغانستانسیاست

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان:

جای شخصیتی مانند استاد ربانی در وضعیت کنونی خالی است/ تمامیت خواهی‌ها راه به جایی نمی‌برد

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در پیامی به مناسبت یازدهمین سال ترور استاد ربانی، می‌گوید که در وضعیت حساس کنونی جای خالی او شدیداً حس می‌شود.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در این پیام نوشته است: در حالی که یازده سال از شهادت آن پیشوای خردمند می‌گذرد و ما باز در مرحله‌ دشواری قرار گرفته‌ایم، کمبود ایشان به عنوان سیاست مدار حکیم، رهبر با تدبیر و اندیشمند خرد ورز، هم‌چنان محسوس است.

در این پیام بر اساس گذاری سنت انتقال مسالمت آمیز قدرت از سوی استاد ربانی تاکید شده است.

شورا: استاد شهید به عنوان رییس دولت اسلامی افغانستان، برای بار نخست سنت نیکوی انتقال مسالمت آمیز قدرت را بنا‌ نهاد و با تحویل دهی قدرت به حامد کرزی، بنای ادارهٔ مؤقت و  نظام جدید را در کشور پی ریخت.

به باور شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان: شهید صلح با سعهٔ صدر در برابر ناملایمات اوضاع و‌ احوال و رویدادهای کشور برخورد حکیمانه، تدبیر سیاسی خِرد محور، نگاه عمیق میهن دوستانه و توجهٔ دقیق به وحدت و همبستگی مردم افغانستان داشت.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان تاکید کرده که استاد ربانی به صلح و ثبات باور عمیق داشت و روی همین مسئله بود که ریاست شورای صلح را پذیرفت و در این راه کشته شد.

این شورای در پیامش گفته است: یازده سال پس از شهادت استاد شهید، بر سرزمین ما دو باره گروه طالبان حاکم شده اند و کما کان به جرایم بزرگ بشری و اعمال غیر انسانی تداوم بخشیده اند.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان افزوده است: تجربه نشان داده است که تمامیت خواهی و توتالیتریزم ره به جایی نمی‌برد و بیش تر از پیش به چاق شدن تنش‌ها، تداوم جنگ و گسترش فقر و بیکاری و آسیب‌های فراوان دیگر می انجامد که پیامدهای ناگوار آن نه‌تنها افغانستان که کشورهای منطقه و جهان را نیز متأثر‌می‌سازد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا