آخرین اخبارافغانستانسیاست

جزئیات دیدار جنرال دوستم و اشرف ‌غنی

دفتر جنرال دوستم جزئیات دیدار وی را محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور که با حضور سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری و عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی انجام شد، رسانه‌ای ساخت.



دفتر جنرال دوستم جزئیات دیدار وی را محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور که با حضور سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری و عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی انجام شد، رسانه‌ای ساخت.
به گزارش خبرگزاری دید، عنایت‌الله بابر فرهمند رییس دفتر معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که در این دیدار، پیرامون اوضاع جاری کشور و منطقه و دریافت راه‌های حل مشکلات جاری در افغانستان بحث‌های همه جانبه صورت گرفت.
به گفته فرهمند، در این دیدار روی برگزاری انتخابات به موقع و شفاف در کشور تأکید و خاطرنشان شده است که این انتخابات بر اوضاع کشور اثرگذار خواهد بود.
آقای فرهمند در صفحه‌ اجتماعی خود نوشته که در این دیدار همچنین یادآوری شده که صلح برای مردم افغانستان که جنگ‌های ۴۰ ساله آن‌ها را شدیداً زیان‌مند کرده است، یک ضرورت مبرم است و باید روند گفت‌وگو با مخالفان دولت افغانستان برای رسیدن به این آرمان بزرگ تسریع شود.
او افزوده که تشکیل ایتلاف بزرگ افغانستان نیز از مسایل دیگری بود که در این دیدار مورد بحث قرار گرفت و معاون اول ریاست جمهوری در این رابطه اشاره کرد که جریان‌ها و ایتلاف‌های سیاسی یکی از دستاوردهای دمکراسی در افغانستان است و این ایتلاف برای آوردن اصلاحات در جهت تحکیم نظام است نه در مخالفت با آن.
همچنین به گفته رییس دفتر معاون اول ریاست جمهوری، موضوع دستگیری نظام‌الدین قیصاری و همراهانش که مدتی است در زندان امنیت ملی به سر می‌برند، نیز در این دیدار مورد بررسی قرار گرفته و جنرال دوستم بر رهایی او و همراهانش تأکید کرده است.
آقای دوستم پس از دیدار با اشرف غنی رسماً به دفتر کارش حضور یافته و با رییس، معاون دفتر و مشاورانش دیدار کرد.
معاون اول ریاست جمهوری دیدارش را با رییس جمهور، بسیار دوستانه و سودمند خوانده و افزوده است که مسایل مهم مملکت و راه‌های برون‌رفت از مشکلات جاری در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا