آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

کاظمی قمی به گوترش:

معضل افغانستان فقط از طریق منطقه با حمایت ملل متحد حل شدنی است

خبرگزاری دید: نماینده ویژه و سفیر ایران برای افغانستان در حاشیه نشست دوحه و در دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرده که بحران افغانستان فقط از طریق منطقه و با حمایت ملل متحد حل شدنی است.

سفارت ایران شامگاه روز سه شنبه (۱۲ ثور) در توییتی در این مورد نوشته است: در حاشیه اجلاس دوحه، کاظمی قمی نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان با آنتونیو گوترش دیدار کرد.
در ادامه این خبرنامه آمده است: گوترش در این دیدار از تجربه کاری ده ساله خود با جمهوری اسلامی یاد و از تلاش سخاوتمندانه ایران در زمینه مهاجرین افغانستانی مقیم ایران تشکر کرد.
بر اساس این خبرنامه، در این دیدار بر نقش سازنده سازمان ملل در حل بحران افغانستان و همچنین حفظ استقلال این سازمان در تصمیم‌ها و برنامه‌ها تاکید شد.
کاظمی قمی در این دیدار تأکید کرده که بحران افغانستان صرفاً از طریق منطقه و با پشتیبانی سازمان ملل قابل حل است.
این در حالی است که کاظمی قمی پیش از این نیز در توییتی به مناسبت سفر به دوحه برای شرکت در نشست مربوط به افغانستان، تأکید کرده بود که بحران افغانستان، راه حل منطقه‌ای دارد.
نشست دو روزه دوحه در مورد افغانستان با حضور دبیرکل سازمان ملل و نمایندگان ویژه ۲۱ کشور و ۲ سازمان بین المللی روز سه شنبه به کار خود پایان داد.
دبیرکل سازمان ملل در یک کنفرانس خبری در پایان نشست دوحه تأکید کرد: همه‌ اشتراک‌کنندگان این نشست توافق داشتند که برای ثبات افغانستان نیاز به یک استراتژی تعامل است؛ وی همچنین از ادامه کمک های این سازمان به مردم افغانستان اطمینان داد، اما گفت که این نشست برای به رسمیت شناختن حکومت امارت اسلامی نبوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا