آخرین اخباراجتماعافغانستان

برنامه جهانی غذا: برای کمک به مهاجرین اخراجی از پاکستان بیش از ٢٧ میلیون دالر فوراً نیاز است

خبرگزاری دید: با فرا رسیدن زمستان، برنامه جهانی غذا (WFP) در افغانستان هشدار داده است که به شدت کمبود بودجه دارد و نمی‌تواند به حمایت خود از خانواده‌هایی که از پاکستان باز می‌گردند با چیزی جز چند لقمه غذای اولیه ادامه دهد.

هسیائو وی لی مدیر بخش افغانستان برنامه جهانی غذا در بیانیه‌ای گفت که این نهاد مجبور شد ۱۰ میلیون نفر را از کمک‌های غذایی اضطراری خود حذف کند و اکنون تنها می‌تواند از هر پنج نفر از کسانی که برای زنده ماندن به حمایت نیاز دارند، یک نفر را حمایت کند.

لی گفت: وضعیت به‌ ویژه وخیم‌تر است زیرا هفته‌ها از زمستان سخت‌ باقی مانده است و کشور هنوز درگیر زلزله‌های ویرانگر، اقتصاد آسیب‌دیده و بحران آب و هوایی بدتر است.

وی افزود: ما برای حمایت از ١ میلیون عودت کننده از پاکستان که به افغانستان می‌آیند و کمک به آن‌ها برای پشت سر گذاشتن زمستان به ۲۷٫۵ میلیون دالر نیاز فوری داریم.

او بیان داشت: این خانواده‌ها در بدترین زمان‌ وارد می‌شوند و در کشوری که یک سوم مردم آن نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا خواهد آمد، با آینده‌ای تیره روبرو هستند.

آژانس ملل متحد می‌گوید که ۱٫۳ میلیون افغانستانی بدون مدرک در پاکستان زندگی می‌کنند.

انتظار می‌رود حدود ۷۲۰ هزار فرد غیرقانونی و ۵۰ هزار نفر برای بازگشت داوطلبانه به کشورشان تا جولای ۲۰۲۴ نیاز به حمایت در نقاط مرزی داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا