آخرین اخبارجهانسیاست

جزئیات هویت مهاجم حرم امام رضا افشا شد/ همکاران و دو برادر او بازداشت شدند

خبرگزاری دید: جزئیات تازه از هویت ضارب سه روحانی در حرم امام رضا در مشهد، حاکی است که او ازبیک و اهل افغانستان بوده است. مسئولان ایرانی گفته‌اند که همکاران او و دو برادرش بازداشت شده‌اند.


خبرگزاری تسنیم ایران گزارش داده که ضارب فردی ۲۱ساله به‌ نام عبدالطیف مرادی ازبک‌تبار است که یک سال پیش به‌صورت غیرقانونی از مرز پاکستان وارد ایران شده و سپس در مشهد اقامت گزیده است.
روز گذشته فردی مسلح به سلاح سرد (چاقو) با حمله به سه روحانی در صحن پیامبر اعظم حرم رضوی یکی از آنها را به شهادت رساند و دو روحانی دیگر را زخمی کرد که حال یکی از آنها تاکنون وخیم است.
بر بنیاد این گزارش، او به‌همراه برادرش در یک باربری در مشهد کار می‌کردند و در منطقه مهرآباد مشهد سکونت داشته‌اند.
در گزارش گفته شده که عبدالطیف مرادی بر ‌خلاف مسلمانان اهل ‌سنت، دارای تفکرات تکفیری است که شیعیان را رافضی و مجوس می‌داند و معتقد است باید خون آنان ریخته شود.
عبدالطیف ساعت ۱ بعد از ظهر روز گذشته(سه‌شنبه۱۶حمل) با چاقو وارد صحن حرم شده و در ساعت ۲ بجه بعد از ظهر به سه روحانی حمله کرد.
مطابق این گزارش، او به یک روحانی بیش از ۲۰ ضربه با چاقو وارد کرده است.
شنیده شده است که او در برخی شبکه‌های اجتماعی با عناوین متعددی مانند عبدالطیف السلفی، حسن مرادی و ابوالعاقب الموحّد نیز فعالیت داشته و به‌دنبال نشر تفکرات تکفیری و مقابله با شیعیان بوده است.
۶متهم به همکاری با او، از جمله دو برادر عبدالطیف مرادی نیز توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا