آخرین اخباراجتماعافغانستان

جشن بازنشستگی در بلخ، خداحافظی شیرین از کار

همایشی جهت گرامی‎داشت از پایان دوره کاری شش کارمند ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ زیر عنوان «بازنشستگی؛ جشن پایانِ پیروزمندانه دوره کارمندی» در تالار کتاب‌خانه عامۀ مولانا خسته این اداره، برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دید، داکتر محمّد افضل حدید رییس شورای ولایتی بلخ، عبدالفیّاض مهرآیین رییس دفتر ولایت بلخ و صالح محمد خلیق رییس اطلاعات و فرهنگ بلخ درباره کارکردهای کارمندان بازنشسته در درازای دوره کاری شان سخن گفتند و سپس هر کدام از کارمندان بازنشسته این اقدام را ستوده، از برگزارکنندگان سپاس‌گزاری کردند.
بازنشستگان در کشور به دلیل ضعف مدیریتی ادارات دچار مشکلات خاصی است و گفته می‌شود که این جشن اولین جشن بازنشستگی در کشور محسوب می‌شود.
تقدیر و ارج‎گذاری به یک عمر فعالیت و زحمتی که کارمندان اداره‎ها می‎کشند، کاری است درخور ستایش و پسندیده.
در کنار این اما، برخی از کارشناسان می‎گویند که باید به وضعیت پس از بازنشستگی کارمندان به ویژه کارمندان دوایر دولتی توجه شود؛ زیرا کم بودن حقوق دوره بازنشستگی کارمندان سالخورده را مجبور می‎کند که در این دوره به کار آزاد بپردازند.
مشکل دیگری که باید حل شود ادامه دوره کاری کارمندان بازنشسته پس از فرارسیدن موعد تقاعد است که سبب اشغال فرصت‌های کاری جوانان می‎شود.
گفتنی است که همه ساله از دانشگاه‎های کشور، جوانان زیادی آماده رفتن به کار می‎شوند ولی نبود ظرفیت و ادامه کار کارمندان سالخورده، مانع جذب آنان در ادارات می‎شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا