آخرین اخبارافغانستانایرانجهانسیاست

جنرال ایرانی: تصمیم داریم انسداد مرزی انجام دهیم و کسی حق اعتراض ندارد

خبرگزاری دید: به دنبال اعتراض طا-لبان به طرح انسداد مرزی از سوی ایران، کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش آن کشور گفته که می‌خواهند در مرزهای شان انسداد انجام دهند و هیچکس هم نمی‌تواند اعتراض داشته باشد.

پیشتر ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طا-لبان در واکنش به طرح ایران درباره انسداد مرزی با افغانستان، به رسانه‌ها گفته بود که این اقدام باید برپایه تفاهم دوجانبه صورت گیرد.

ذبیح‌الله مجاهد افزوده بود که هیچ آسیبی از طرف افغانستان به امنیت هیچ کشوری به شمول ایران نمی‌سد و در حال حاضر «نیاز به چنین اقدامی نیست».

به گزارش رسانه‌های ایرانی، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران به اظهارات مجاهد واکنش نشان داده و گفته: «همه کسانی که در جغرافیای مرزی با ما همسایه هستند ما به حسن همجواری همیشه احترام گذاشته و احترام می‌گذاریم و هیچ زمانی جمهوری اسلامی قصد تهدید، تعدی، تجاوز و تصرف یک وجب از خاک و سرزمین کشورهای همسایه نداشته و ندارد».

کیومرث حیدری افزود: «در تمام کشورها متداول است که با اختیار و طرح و برنامه خود انسداد مرز ایجاد می‌کنند و هیچکس هم نمی‌تواند اعتراض داشته باشد که چرا شما در نزدیکی مرز ما این کار را انجام می‌دهید».

او تصریح کرد که جمهوری اسلامی تشخیص می‌دهد که چگونه در مرزهایش امنیت ایجاد کند و «بنابراین دیگران نمی‌توانند برای ما تعیین تکلیف کنند که قرار است ما در مرزهای‌مان چه کاری انجام دهیم».

فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران پیشتر گفته بود که فاز اول پروژه انسداد مرز افغانستان و ایران به درازای ۷۴ کیلومتر، در حال اجرا است.

آقای حیدری این طرح را یکی از «مهم‌ترین پروژه‌های ملی» ایران خوانده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا