آخرین اخباراجتماعافغانستانزنان

جهانتاب؛ مادری که با کودکش ادامه تحصیل می‌دهد

جهانتاب احمدی، خانمی که در کانکور موسسه تحصیلات عالی ناصر خسرو در مرکز ولایت دایکندی خبرساز شد، همراه با شوهر و خانواده‌اش با سرور دانش معاون رییس جمهور دیدار کرد.
او که به تازگی به کابل سفر کرده است، بعد از ظهر جمعه، ۳ حمل ۱۳۹۷، در حالی که خانواده و کودکان خردسالش او را همراهی می‌کردند با حضور در دفتر ارتباطات مردمی معاون رییس جمهور، با وی دیدار کرد و از علاقمندی خود به ادامه تحصیل سخن گفت.
یکی از بستگان جهانتاب احمدی گفت که او همیشه کتاب‌های درسی را همراه خود داشته و با مشقت زیاد و همزمان با رسیدگی به امور کودکانش درس خواندن را فراموش نکرده و با کتاب محشور بوده است. وی افزود که خانم احمدی علاقه شدید به ادامه تحصیل دارد و به کابل نیز به همین خاطر سفر کرده است که بتواند کارهای مربوط به ادامه تحصیلش را تعقیب کند.
در همین حال، معاون رییس جمهور به خانم احمدی خوش آمد گفت و از اراده و عزم وی برای ادامه تحصیل تحسین کرد و مسیر او را تنها راه نجات کشور دانست.
وی ضمن قدردانی از کسانی که تا کنون از جهانتاب احمدی اعلام حمایت کرده‌اند، تاکید کرد که حمایت‌های گسترده و احساسات به وجود آمده باید منجر به یک حرکت جمعی و تبدیل به یک فرهنگ شود.
استاد دانش پیشنهاد کرد که جمعی از اعضای نهادهای مدنی و خیرین دلسوز باید از سرنوشت جهانتاب احمدی الگو گرفته و نهادی را به منظور حمایت از دانشجویان بی‌بضاعت تشکیل دهند و به استعدادهایی که به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانند ادامه تحصیل دهند، کمک کنند.
وی هم چنین ضمن اعلام حمایت همه جانبه از خانم احمدی، وعده سپرد که برای ادمه تحصیل او در کابل از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.
هفته گذشته خانم جهانتاب احمدی که از دورترین نقطه ولایت دایکندی در مرکز این ولایت به منظور شرکت در کانکور موسسه تحصیلات عالی ناصر خسرو آمده بود، در حالی که دختر شیرخواره‌اش را در آغوش داشت و به سوالات کانکور پاسخ می‌داد، سوژه یک عکس خبری قرار گرفت.
این عکس توسط یحیا عرفان یکی از اساتید موسسه تحصیلات عالی ناصر خسرو گرفته شده بود که به سرعت مورد توجه رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت و بدین ترتیب خانم احمدی مشهور شد.
خانم جهانتاب احمدی، قصد دارد که تحصیلاتش را در کابل پی بگیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا