آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

وزارت خارجه:

حضور علنی ملا برادر در کراچی، نقض آشکار حاکمیت ملی افغانستان است

وزارت امور خارجه در واکنش به حضور علنی ملا برادر در میان هواداران و زخمیان این گروه در کراچی پاکستان، می‎گوید که این مسئله آشکارا حاکمیت ملی افغانستان را نقض می‌کند.


به گزارش خبرگزاری دید، در اعلامیه‌ وزارت خارجه‌ که پنج‌شنبه شب (۴ جدی) منتشر شده، آمده است: «تصاویری ویدئویی‌ به نشر رسیدند که در آن طالبان در میان پیروان‌شان ظاهر شده، از موجودیت همه رهبران طالبان در پاکستان پرده بر می‌دارند و بر ادامه‌ فعالیت‌های‌ شان در قلمرو پاکستان اذعان می‌کنند».
وزارت خارجه در این مورد ابراز تأسف و نگرانی کرده و گفته است که در این ویدئوها دیده می‌شود که شماری از رهبران طالبان در حال بازدید از اردوگاه‌های آموزشی این گروه هستند.
در اعلامیه آمده: حضور علنی و فعالیت‌های عناصر شورشی افغان و رهبران آنان در قلمرو پاکستان، سبب ادامه‌ بحران و بی‌ثباتی در منطقه شده و تأمین صلح پایدار در افغانستان را با چالش جدی مواجه می‌کند.


همچنان در این اعلامیه، وزارت خارجه کشور از پاکستان خواسته که اجازه ندهد قلمرو آن کشور از سوی تروریستان و شورشیان و عناصری که به ادامه جنگ تاکید دارند، استفاده شود.
در بخشی از این اعلامیه آمده است که حکومت افغانستان بسته‌شدن پناهگاه‌های شورشیان و تروریستان و قطع فعالیت‌های آنان را در حل مسالمت‌آمیز بحران افغانستان و تأمین صلح و ثبات منطقه‌ای امر حیاتی می‌داند و یک‌بار دیگر بر ادامه‌ همکاری‌های صادقانه و مبارز‌ی واقعی علیه تروریزم و تهدیدات مشترک تأکید می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا