آخرین اخبارافغانستانسیاست

خواست غنی از کوچی‌ها مبنی بر تشویق طالبان به صلح


رییس جمهور غنی در دیدار با شماری از نمایندگان و بزرگان کوچی‌ها از آنان خواسته که «طالبان» را به مذاکرات به خاطر پذیرفتن صلح، تشویق کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس جمهور غنی از بزرگان و نمایندگان کوچی‌ها خواسته که پس از اعلام آتش بس، طالبان را به مذاکرات به خاطر پذیرفتن صلح، مورد تشویق قرار دهند.
در همین حال، در این نشست که در ارگ برگزار شده بود، دلاور فیضان رییس عمومی هماهنگی امور کوچی‌ها، با صحبت از این که آقای غنی به خاطر ازدیاد سهم کوچی‌ها در پروسه حج، اعمار مساجد نمونه‌ای و کلنیک‌های محلی، اسکان مجدد، تعلیم، کانکور و تذکره، تیم‌های سیار رأی‌دهندگان، حل مشکل مالداری، دادن سهم به کوچی‌ها ‌در حکومتداری محلی و برنامه میثاق شهروندی هدایات لازم داده است، تشکر کرد.
سپس حاجی حکیم رییس شورای کوچی‌های زابل صحبت کرد و برعلاوه شریک ساختن مشکلات کوچی‌ها، پیشنهاداتی را به منظور بررسی پرونده‌های محبوسین کوچی و توظیف یک هیئت با صلاحیت ارایه کرد.
رییس جمهور غنی نیز بیان داشت که به منظور حل این مشکل کوچی‌ها و سایر مشکلات آنان، در نخستین جلسه شورای عالی کوچی‌ها به مسئولان مربوط هدایات لازم خواهد داد.
آقای غنی تاکید کرد که در مطابقت به قانون اساسی کشور، برعلاوه حل مشکلات کوچی‌ها در قسمت اسکان مجدد و توجه به تعلیم، سایر مشکلات آنان به گونه اساسی حل خواهد شد.
وی افزود که چراگاه‌ها باید طور اساسی مدیریت شود و جلوی غصب آن‌ها گرفته خواهد شد.
آقای غنی در حالی از بزرگان کوچی‌ها می‌خواهد که طالبان را به مذاکرات صلح تشویق کنند که وی روز پنجشنبه اعلام کرد که در حمایت از فتوای عالمان دینی، پیشنهاد آن‌ها را برای آتش‌بس با طالبان از ۲۷ رمضان تا روز پنجم عید فطر می‌پذیرد.
آقای غنی در یک پیام ویدئویی به نیروهای امنیتی دستور داد در این مدت حملات تهاجمی‌ را به «طالبان مسلح» متوقف کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا