آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

حمایت توکیو از صلح به رهبری افغانستان، مشروط به حمایت کابل از موقف جاپان در برابر کوریای شمالی است

رییس جمهور غنی در دیدار با صدراعظم جاپان در رابطه به گسترش همکاری‌ها میان دو کشور بحث کرد.

رییس جمهور غنی در دیدار با صدراعظم جاپان در رابطه به گسترش همکاری‌ها میان دو کشور بحث کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد اشرف غنی در جریان سفرش به جاپان، امروز در شهر توکیو با شینزو آبه صدراعظم آن کشور دیدار و دو طرف پیرامون انکشاف، ادامه همکاری‌ها، جلب سرمایه‌گذاری در افغانستان به ‌خصوص در بخش معادن، صلح و ثبات و امنیت، بحث و تبادل نظر کردند.
اشرف غنی ضمن ابراز همدردی به ‌خاطر قربانی‌های حوادث طبیعی اخیر در جاپان، از مهمان‌نوازی مردم جاپان قدردانی کرد و گفت که جای افتخار است که در مراسم تاج‌گذاری امپراتور جاپان اشتراک کردم.
وی از حمایت‌های مالی و سیاسی، حمایت از موقف افغانستان در پروسه صلح و از کمک‌های نهادهای غیرحکومتی جاپان ابراز تشکر کرد و گفت که همکاری‌های جاپان سبب انکشاف در بخش‌های مختلف گردیده است و از این کمک‌ها به گونۀ موثر استفاده می‌شود.
رییس جمهور غنی گفت که قوانین معادن در افغانستان به گونه معیاری تغییر کرده است و زمینۀ سرمایه‌گذاری در بخش معادن فراهم گردیده و معادن افغانستان آماده سرمایه‌گذاری است.
محمد اشرف غنی از صدراعظم جاپان خواست تا بالای معادن افغانستان سرمایه‌گذاری نمایند و همچنان سرمایه گذاران این کشور به ‌خاطر سرمایه‌گذاری تشویق شوند.
در همین حال، نخست‌وزیر جاپان از رییس جمهور غنی به‌ خاطر اشتراک در مراسم تاج‌گذاری امپراتور جدید جاپان تشکر کرد و گفت که جاپان به کمک و همکاری‌هایش به‌خاطر توسعه افغانستان در بخش‌های مختلف به‌خصوص در بخش ارتقای ظرفیت و سوادآموزی ادامه می‌دهد.
شینزو آبه از مبارزات جدی مردم افغانستان در مقابل تروریزم حمایت نمود و گفت که کشورش امیداور است و تلاش می‌کند تا در افغانستان صلح و ثبات تامین گردد.
وی افزود که صلح و ثبات در افغانستان به معنی صلح و ثبات در منطقه و جهان است.
نخست‌وزیر جاپان تصریح کرد که کشورش از پروسه صلحی که از سوی مردم و حکومت افغانستان پیش برده شود حمایت و پشتیبانی می‌کند و در این راستا جاپان آماده همکاری است.
وی همچنان از تلاش‌های بین‌المللی در راستای صلح افغانستان ستایش کرد و گفت که امنیت جاپان از سوی کوریای شمالی مورد تهدید قرار گرفته است و از رییس جمهور غنی خواست تا حکومت افغانستان از موقف جاپان در مقابل کوریای شمالی حمایت نماید.
همچنان نخست‌وزیر جاپان افزود که معیاری سازی قوانین معادن افغانستان یک دستاورد بزرگ در راستای استخراج و انکشاف معادن می‌باشد و همچنان علاقه مندی کشورش را به‌خاطر سرمایه‌گذاری بالای معادن افغانستان، ابراز کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا