آخرین اخباراسلایدشوجهان

حمزه بن لادن جانشین اسامه بن لادن می‎شود


پس از گذشته شانزده سال از حملات ۱۱ سپتمبر گزارش‌هایی وجود دارد که سازمان تروریستی القاعده برای جانشینی حمزه بن لادن پسر اسامه بن لادن به عنوان رهبر آینده این سازمان آمادگی می‎گیرد.
به تازه‎گی تصاویری از حمزه بن لادن در کنار پدرش از سوی سازمان القاعده منتشر شده که نشان‌دهنده جانشینی احتمالی او به جای اسامه بن لادن رهبر پیشین این سازمان است.
حمزه بن لادن که ۲۸ سال سن دارد، با استفاده از شکست‎های پیاپی داعش در عراق و سوریه و متحد کردن گروه‎های تندرو در بدنه القاعده برای رهبری این سازمان در اینده آمادگی می‎گیرد.
علی صفان، کارمند سابق پولیس فدرال امریکا و کارشناس امور القاعده در یک گزارش اشاره که در رسانه‎های جهان بازتاب یافته، تاکید کرده است که حمزه بن لادن برای رهبری سازمان القاعده در آینده در حال آماده‌شدن است.
گفته می‎شود که نسبت نزدیک حمزه به اسامه بن لادن بنیان‎گذار سازمان القاعده چانس او را برای به عهده‌گرفتن رهبری القاعده بیشتر کرده است.
گفتنی است که اسامه بن لادن رهبر پیشین القاعده از سوی نیروهای ویژه ایالات متحده امریکا در نزدیکی‏های اسلام‎آباد پایتخت پاکستان کشته شد و از آن زمان تاکنون رهبری القاعده را ایمن الظواهری معاون اسامه بن لادن به عهده دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا