آخرین اخبارامنیت و حوادثپاکستان

حملات مسلحانه در پاکستان؛ ۴۰ نفر در یک ماه کشته شدند

خبرگزاری دید: انستیتوت مطالعات تنش و امنیت پاکستان گفته است که حملات مسلحانه وضعیت امنیتی را در این کشور وخیم کرده است.


انستیتوت مطالعات تنش و امنیت پاکستان به تازگی در گزارشی اعلان کرده است که در مقایسه با ماه اگست در ماه سپتمبر رقم تلفات ناشی از حملات دهشت افکنی در این کشور ۸ در صد افزایش یافته است.
در ماه سپتمبر به شمول ۲۴ نظامی پاکستان، ۴۰ نفر در این کشور کشته و ۷۷ نفر دیگر به شمول ۱۹ نظامی زخمی شده‌اند.
تحریک طا-لبان پاکستان به میانجی‌گری طا-لبان افغان به آتش‌بس نا محدود با حکومت پاکستان توافق کرده بودند.
این انستیتوت گفته است که در ماه سپتمبر ۴۲ حملهٔ دهشت افکنی در سراسر پاکستان صورت گرفته که در مقایسه با ماه اگست ۳۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
در گزارش آمده است که در این مدت، سطح دهشت افکنی در ساحات قبایلی و ایالت خیبرپختونخوا ۱۰۶ درصد افزایش یافته است.
عبدالله خان پژوهشگر انستیتیوت مطالعات تنش و امنیت گفته است که در آغاز ماه سپتمبر طا-لبان پاکستانی اردوی این کشور را به تخطی از آتش‌بس متهم کرده و حملات خود را از سر گرفت.
عبدالله خان افزوده است که با وجود این‌که طا-لبان پاکستان نگفته اند آتش‌بس را پایان بخشیده اند، این گروه مسئولیت حد اقل ۵ حملۀ تازه را بر عهده گرفته است.
بر اساس گزارش این مرکز، در حال حاضر اردوی پاکستان در ایالت خیبر پختونخوا و ساحات قبایلی، عملیات ضد دهشت افکنی را راه‌اندازی کرده است که تا اکنون در آن ۱۱ «دهشت‌افکن» کشته شده و ۱۰ نفر دیگر بازداشت شده اند.
این در حالی است که باشندگان مناطق قبایلی همواره از بازداشت‌ها و ناپدید شدن اعضای خانواده‌ٔ شان به ویژه در جریان عملیات‌ نظامی شکایت داشته و چندین بار نظاهرات کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا