آخرین اخبارامنیت و حوادثجهانخبر های مهمسیاست

حملات گسترده مقاومت فلسطین؛ دست‌کم ٢٢ اسراییلی کشته شدند

خبرگزاری دید: گزارش‌ها حاکی است که گروه مقاومت فلسطینی حماس در چند جبهه حملات راکتی گسترده‌ای را علیه مواضع اسراییلی‌ها در سرزمین‌های اشغالی انجام داده است.

حدود ٢ هزار راکت امروز شنبه(١٥ میزان) از نوار غزه توسط گروه مقاومت فلسطین علیه مواضع اسراییلی‌ها شلیک شده که دست‌کم ٢٢ اسراییلی کشته و صدها تن دیگر زخمی شده‌اند.

به نقل از الجزیره، یوآو گالانت وزیر دفاع اسراییل به حماس هشدار داده که مرتکب «اشتباه فاحش» در انجام این حمله شده است، حمله‌ای که در ساعت ۰۶:۳۰ صبح روز شنبه به وقت محلی (۰۳:۳۰ به وقت گرینویچ) آغاز شد و شامل رگبارهای موشکی از چندین مکان در غزه نیز بود. بر بنیاد این گزارش، جنگنده‌هایی نیز از طریق زمین، دریا و هوا به مرز اسراییل نفوذ کرده‌اند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسراییل در پیامی ویدیویی از مقر نظامی در تل آویو گفته است: شهروندان اسراییل، ما در جنگ هستیم.

محمد دیف یکی از فرماندهان ارشد نظامی حماس به تازگی گفته که شلیک موشک نشانه آغاز «عملیات سیل الاقصی» بود.

او از فلسطینیان در همه جا خواست تا با اشغالگری اسراییل مبارزه کنند.

دیف در حالی که از همه فلسطینی‌ها خواست با اسراییل مقابله کنند، بیان داشته است: ما تصمیم گرفتیم بگوییم بس است.

او در پیامی صوتی افزوده است: این روز بزرگ‌ترین نبرد برای پایان دادن به آخرین اشغال روی زمین است.

ارتش رژیم اسراییل به اسراییلی‌های ساکن در اطراف نوار غزه نیز گفته که در خانه‌های خود بمانند و هشدار داده که حماس «بهای سنگینی برای اقدامات خود خواهد پرداخت».

رسانه‌های رژیم اسراییل گزارش دادند که جنگنده‌های فلسطینی در شهر سدروت در جنوب اسراییل به روی رهگذران تیراندازی کرده‌اند.

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، نشان می‌دهد فلسطینی‌های یونیفورم پوش در حال درگیری در منطقه مرزی هستند.

در ویدیوی دیگری به نظر می‌رسد که یک تانک اسراییلی در حال سوختن را نشان می‌دهد که توسط فلسطینی‌ها محاصره شده است.

از سویی هم، در اواخر صبح روز شنبه، هواپیماهای جنگی اسراییل مواضعی را در غزه بمباران کردند که ارتش آن را «عملیات شمشیرهای آهنین» نامیده است و سربازان اسراییلی در چندین نقطه در اطراف منطقه محاصره شده فلسطین درگیر شده‌اند.

شاهدان در غزه صدای انفجارهای شدید را شنیده‌اند و بنا به گزارش رسانه‌ها، حداقل یک نفر در موج اول حملات هوایی اسراییل کشته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا