آخرین اخبارافغانستانسیاست

رییس اجرایی:

حمله براقلیت‌های مذهبی جنایت نا بخشودنی است/ در اعلام آتش‌بس مشوره نشده بود


داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی که امروز دوشنبه (۱۱سرطان) در نشست شورای وزیران صحبت می‌کرد، گفت: حمله بر اقلیت‌های مذهبی یک جنایت نابخشودنی است.
به گزارش خبرگزاری دید، درحمله انتحاری دیروز در ننگرهار «اوتار سینگ خالصه»، از چهره‌های شناخته شده در میان سیک‌های افغانستان که نامش در فهرست ابتدایی نامزدان انتخابات پارلمانی آمده بود، کشته شد.
داکترعبدالله عبدالله رییس اجرایی می‌گوید: حمله به اقلیت‌های مذهبی یک جنایت نابخشودنی است.
رییس اجرایی می‌گوید: شهروندان هندو و سیک در رشد و توسعه‌ کشور نقش اساسی داشته‌اند و نمادی از تنوع فرهنگی کشور به شمار می‌روند، به نیروهای امنیتی هدایت می‌دهیم که در تأمین امنیت آنان از هیچ اقدام دریغ نکنند.
رییس اجرایی درارتباط به صلح گفت: آرزوی تمام مردم افغانستان صلح است و به این خاطر آتش‌بس مورد استقبال تمام مردم افغانستان قرارگرفت و در روزهای عید مردم از آتش‌بس استقبال کردند.
رییس اجرایی با انتقاد گفت: نحوه‌ اعلام آتش‌بس و آنچه اتفاق افتاد، مشکلاتی درپی‌داشت که باید از آن درس‌هایی بیاموزیم و در آینده از تکرار آن جلوگیری نماییم.
رییس اجرایی افزود: قبل از آتش‌بس باید به قوای امنیتی رهنمودهای مشخص و واضح صادر می‌شد و قبل از اعلام آتش‌بس باید مشوره‌های وسیعی صورت می‌گرفت.
آقای عبدالله به موضوع نقاط امن برای طالبان نیز اشاره کرده گفت: اعلام مناطق امن برای تروریست‌ها برای سازمان‌دهی عملیات‌های تروریستی علیه مردم افغانستان از هیچ منطقی برخوردار نیست، افغانسان خانه امن برای کسانی‌ است که می‌خواهند در صلح و آرامش زندگی نمایند.
محمد رقیب فیاض – کابل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا