آخرین اخباراجتماعافغانستانامنیت و حوادث

ارگ:

حمله بر معبد اهل سیک را محکوم می‌کنیم/ متعهد به دفاع از این هموطنان خویش هستیم

ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ای حمله تروریستی صبح امروز را بر معبد سیک‌ها در کابل محکوم کرده و تاکید نمود که حکومت متعهد به دفاع از این شهروندان کشور است.


به نقل از ارگ، در اعلامیه ریاست جمهوری آمده است: دشمنان مردم افغانستان در ادامۀ جنایات شان، صبح امروز بالای گرودواره هموطنان سیک ما در مربوطات حوزه اول شهر کابل، حمله تروریستی انجام دادند و باعث جراحت و جان باختن شماری از هموطنان بی‌دفاع ما شدند.
بر بنیاد این اعلامیه، رییس جمهور غنی ضمن محکوم نمودن این جنایت ضد بشری، گفته: «حمله بالای اماکن مذهبی نهایت زبونی دشمن را نشان می‌دهد. اماکن مذهبی از هرگونه حملات و خشونت مصئون می‌باشند».
رییس جمهور کشور افزود: هموطنان هندو و سیک ما در طول تاریخ مثال خوبی از همزیستی مسالمت آمیز بوده اند. این هموطنان ما با وجود مشکلات و مشقاتی که به آن مواجه شده‌اند، در وطن باقی مانده و تلاش نموده‌اند تا نقش مفیدی در جامعه داشته باشند. دولت افغانستان متعهد به دفاع از این هموطنان بوده و حمله زبونانه به مراسم مذهبی شان را جنایت نابخشودنی می‌داند.
اعلامیه افزوده: رییس‌ جمهور کشور به مسئولین مربوطه هدایت داد تا در زمینۀ رسیدگی به مجروحین این حادثۀ تروریستی از هیچگونه سعی و تلاش دریغ نورزند. وی همچنان مراتب تسلیت و هم‌دردی خویش را به خانواده‌های قربانیان این رویداد ابراز کرده و برای زخمی‌شد‌گان صحتمندی کامل از درگاه ایزد متعال، استدعا می‌نماید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا