آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

معاون نخست مجلس نمایندگان:

حکومت با مجلس نمایندگان بازی‌های سیاسی راه انداخته است

معاون نخست مجلس نمایندگان می‌گوید که رهبران حکومت وحدت ملی با عدم معرفی نامزد وزرای کابینه در تلاش راه‌اندازی بازی‌های سیاسی با مجلس نمایندگان است.

به گزارش خبرگزاری دید، همایون همایون، معاون نخست مجلس نمایندگان در نشست عمومی مجلس نمایندگان به صراحت بیان کرد که از ادامه‌ی کار سرپرستی وزارت‌خانه‌ها چندین ماه می‌گذرد، که این امر خلاف قانون است.

وی تاکید کرد که تداوم کاری افراد سرپرست در وزارت‌خانه‌ها زمینه سوء استفاده را در این نهادها فراهم کرده است و باید هرچه زودتر جلو آن گرفته شود.

اما ریاست اجرائیه می‌گوید که رهبران حکومت وحدت بر سر معرفی نامزد وزرای کابینه به توافق رسیده‌اند و در آینده نه چندان دور تغییرات اساسی در کابینه رونما خواهد شد.

جاوید فیصل، معاون سخنگوی ریاست اجرائیه می‌گوید که برخی از افراد جدید در کابینه در نظر گرفته شده است که در زمان کوتاه، شاهد تغییرات در کابینه حکومت وحدت ملی خواهیم بود.

این مسوول ریاست اجرائیه تاکید کرد، آن‌عده از وزرای که از سوی مجلس نمایندگان سلب صلاحیت شده بود، تاکنون به عنوان وزیر در کارهای شان ادامه می‌دهند.

آقای فیصل خاطرنشان کرد که براساس قانون این ۷ وزیر از جایگاه قانونی برخوردار است، اما ریاست اجرائیه منتظر فیصله دادگاه عالی در زمینه وزرای سلب صلاحیت شده است.

وزارت امور خارجه، وزارت معادن، وزارت اقوام و قبایل، وزارت مخابرات، وزارت معارف، از جمله وزارت‌خانه‌هایی هستند که از چندین ماه بدین‌سو توسط افراد سرپرست، اداره می‌شوند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا