آخرین اخبارافغانستانسیاست

سرور دانش:

حکومت برای بررسی طرح انتخاباتی احزاب سیاسی، آماده است


سرور دانش معاون دوم رییس جمهور درنخستین جلسه کمیته مشترک چهار جانبه متشکل از نمایندگان احزاب سیاسی، کمیسیون‌های انتخاباتی، جامعه بین‌المللی و حکومت، قبل از ظهر امروز شنبه (۶اسد) گفت: حکومت برای بررسی طرح انتخاباتی احزاب سیاسی، آماده‌گی لازم دارد.

به گزارش خبرگزاری دید، این جلسه به فرمان رییس جمهور غنی دایر شد تا طرح ارایه شده احزاب سیاسی را در مورد انتخابات، مورد ارزیابی قرار گیرد.

اخیراً طرح انتخاباتی‌ از جانب شماری از احزاب سیاسی به حکومت ارائه شده بود.

در این طرح تغییر نظام انتخاباتی از نظام رای واحد غیر قابل انتقال (SNTV) به نظام چند بعدی (MDR)، استفاده از تکنالوژی بایومتریک و نظارت تاثیر گذار احزاب و نهادهای بی‌طرف مدنی پیشنهاد شده است.

درنخستین جلسه کمیته چهار جانبه طرح ارئه شده احزاب از جوانب و زوایای مختلف توسط اعضای جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دیدگاه‌های نماینده‌گان احزاب راجع به طرح ارائه گردید.

معاون رئیس جمهورگفت: برگزاری انتخابات شفاف، سراسری و عادلانه خواست همه مردم افغانستان است؛ به این خاطرحکومت هم  برای بررسی طرح انتخاباتی احزاب سیاسی، آمادگی لازم دارد.

درابتدا رییس جمهور غنی خواست سران احزاب سیاسی را خواست شخصی شان مطرح کرده و گفته بود طرح آن‌ها در حال حاضر عملی نیست، اما فشار سران احزاب سیاسی ظاهراً رییس جمهور غنی را تابع خود ساخته است تا تن به خواست احزاب سیاسی بدهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا