آخرین اخباراجتماعافغانستانگزارش

باشندگان کوهستانات سرپل:

خرابی راه‌ها سبب جان باختن چندین بیمار شده است

باشندگان ولسوالی کوهستانات ولایت سرپل و قریه‌های همجوار آن از خرابی جاده‌های منتهی به مرکز این ولسوالی شکایت داشته و می‌گویند که به دلیل کوهستانی و دشوار گذار بودن این جاده‌ها تا کنون چندین تن از بیماران در مسیر راه فوت کرده است.


آن‌ها از مقام‌های مسئول خواستار ترمیم این جاده‌ها بوده و ابراز امیدواری می‌کنند که در صورت ترمیم و بازسازی جاده‌ها، پس از این شاهد مرگ و میر بستگان شان نباشند.
مولوی محمد یاسین آمر عقیدتی پولیس مردمی این ولسوالی می‌گوید که جاده عمومی ولسوالی کوهستانات الی سرپل خامه بوده و به دلیل عبور و مروز زیاد، نا همواری‌های زیادی بالای آن به وجود آمده است که همین امر سبب کندی حرکت وسایل حمل و نقل مسافران گردیده و مشکلات زیادی به بار می‌آورد.
عزت‌الله که راننده موتر مسافربری است و در همین مسیر کار می‌کند، می‌گوید که در این مسیر کوتلی به نام نریبند وجود دارد که موترهای باربری و مسافر بری بسیار به سختی از آن عبور می‌کند و خرابی جاده و دشوار گذار بودن این کوتل همواره برای مردم و رانندگان مشکل آفرین بوده است.
در همین حال، مولوی اسدالله رییس فواید عامه طا-لبان برای ولایت سرپل ضمن تایید مشکلات ذکر شده، می‌گوید که برای بازسازی این جاده چندین عراده اسکواتر و سایر ماشین‌های مربوطه را به منطقه فرستاده است و به زودی کار ترمیم جاده‌ها به پایان خواهد رسید.
ولایت سرپل که در شمال کشور واقع شده است، هرچند سرشار از منابع زیر زمینی مانند نفت، گاز، زغال سنگ، سنگ مرمر و سایر معادن گران‌بها می‌باشد، اما بدلیل کم توجهی دولت‌های گذشته، تا کنون بازسازی چندانی در آن صورت نگرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا