آخرین اخباراسلایدشوپاکستانجهانمنطقه

فرمانده ارتش پاکستان،۹ ماه مه را روز سیاه خواند

حبرگزاری دید: جنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان ۹ ماه مه را به علت حمله حامیان حزب تحریک انصاف به تاسیسات ارتش آن کشور، روز سیاه خواند. در نهم ماه مه سال گذشته، هزاران نفر از حامیان حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان، پس از آنکه نیروهای متعلق به ارتش پاکستان، عمران خان را دستگیر و به زندان منتقل کردند دست به اعتراضات گسترده زدند.

عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان تظاهرات ضدحاکمیت حزب تحریک انصاف را شورش خواند و خواست که هرساله این روز به عنوان روز سیاه شناخته شود.

همچنین سخنگوی ارتش پاکستان در یک کنفرانس خبری با اشاره به تظاهرات سال گذشته در  نهم ماه مه، گفت که دست اندرکاران و کسانی این شورش را راه اندازی کرده بودند، در دادگاه محاکمه و مجازات خواهند شد.

این حامیان، با حمله به برخی از تاسیسات ارتش در شهرهای راولپندی، لاهور را دست به تخریب زدند. این معترضان علاوه بر تخریب موسسات نظامی پاکستان، منازل افسران ارتش و یک هواپیمای ارتش را تخریب کرده بوند.

به گفته پلیس در آن زمان، در جریان این اعتراضات پنج پلیس زخمی و هزاران معترض بازداشت شد. همچنین، این معترضان هدف نیروهای امنیتی پاکستان قرار گرفته بودند.

عمران خان به اتهام فساد مالی دستگیر و به زندان منتقل شده بود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا