آخرین اخبارپاکستانجهانسیاست

خلیلزاد: نگران پاکستان هستم

خبرگزاری دید: زلمی خلیلزاد نماینده ویژه پیشین امریکا در امور روند صلح افغانستان می‌گوید که پارلمان پاکستان تحت اداره حزب شهباز شریف نخست‌وزیر این کشور ممکن از دادگاه عالی این کشور بخواهد تا عمران خان را از شرکت در انتخابات پیش رو رد صلاحیت کند.

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه پیشین امریکا در امور افغانستان به امروز چهارشنبه(۲ حمل) در چند رشته توییت گفت نشانه‌هایی وجود دارد که پارلمان پاکستان ممکن از دادگاه عالی این کشور بخواهد تا عمران خان را از شرکت در انتخابات رد صلاحیت و حتی حزب تحریک انصاف را ممنوع کند. 

خلیلزاد: به نظر می‌رسد که دولت تصمیم گرفته است عمران خان را به عنوان دشمن شماره ۱ دولت معرفی کند. چنین اقداماتی فقط بحران‌های سه گانه سیاسی، اقتصادی و امنیتی پاکستان را عمیق‌تر می‌کند.

به گفته وی، در حال حاضر، برخی کشورها سرمایه‌گذاری‌های برنامه‌ریزی شده را به حالت تعلیق درآورده اند.

وی افزود: حمایت صندوق بین‌المللی پول نیز مشکوک است. اگر اقدامات ذکر شده انجام شود، حمایت بین‌المللی از پاکستان بیشتر کاهش خواهد یافت. دوقطبی شدن سیاسی و خشونت احتمالاً افزایش خواهد یافت.

دیپلمات پیشین امریکا ابراز امیدواری کرده که رهبران سیاسی پاکستان از سیاست‌های مخرب کوچک که منافع ملی را تضعیف می‌کند، دست بکشند.

زلمی خلیلزاد در اخیر بیان داشت: من به شدت نگران پاکستان هستم.

گفتنی است که اظهارات قبلی خلیلزاد در مورد پاکستان واکنش تند وزارت خارجه این کشور را در پی داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا