آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

داغ شدن مباحث انتخاباتی؛ یاماماتو با مسئولان کمیسیون انتخابات دیدار کرد

جلسه رهبری کمیسیون انتخابات با نماینده‌ خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان، به هدف بحث در مورد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۸، امروز چهارشنبه ( ۵ جدی) در دفتر مرکزی کمیسیون، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دید، عبدالبدیع صیاد رییس کمیسیون انتخابات به آقای تدامچی یاماماتو و هیئت همراهش در رابطه به دستاوردها و کاستی‌های انتخابات پارلمانی معلومات ارائه نمود.

آقای بدیع افزود، برای برگزاری انتخابات شفاف، معتبر و قناعت‌بخش به اجماع ملی، زمان کافی، منابع و اصلاحات همه جانبه نیاز است، تا شرکای انتخاباتی به ویژه جامعه جهانی حمایت خود را نسبت به این مسئله، اعلام نمایند.

رهبری کمیسیون همچنین تصریح کردند که مشوره‌های خود را برای تطبیق تقویم انتخاباتی با رهبران احزاب سیاسی، نمایندگان نهادهای ناظر انتخاباتی و کاندیدان آغاز نموده و تلاش می‌کنند تا در این مورد به یک اجماع ملی دست یابند.

از سوی دیگر، نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان، گفت که جامعه جهانی خواهان برگزاری انتخابات به مالکیت و رهبری خود مردم افغانستان بوده و از همچو روند حمایت خواهد کرد.

گفتنی است که سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت این سازمان تاکید کرده بود که تقلب و تخلف در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان برای آنان پذیرفتنی نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا