آخرین اخبارافغانستان

دانشجویان هرات از گسترش داعش نگران هستند

شماری از دانشجویان ولایت هرات طی یک نشست، نگرانی خود را از ناحیه قوی شدن گروه داعش در کشور ابراز نموده و خواهان پیش‎گیری از وقوع این رویداد شدند.
به گزارش خبرگزاری دید، دانشجویان هراتی گفتند که نگران وضعیت امنیتی کشور هستند و از دامنه‎ گسترش فعالیت گروه‎های افراطی و تروریستی از جمله داعش ابراز نگرانی کردند.
دانشجویان مذکور اشاره می‎کنند: با شکستی که داعش در سوریه و عراق خورد پروژه این گروه در این دو کشور به پایان رسیده و ما نگرانیم تا منزل بعدی این گروه افغانستان نباشد.
زینب سپهری، یکی از این دانشجویان و فعال مدنی در ولایت هرات می‌گوید: دغدغه تهدیدات داعش ذهن ما را اذیت می‎کند و نام داعش در کشور ما نگرانی‌های زیادی را به بار آورده است.
به بیان او، داعش در کشورهای عراق و سوریه نابود شده است ولی زمزمه‌های احیای مجدد این گروه در افغانستان، برای مردم ما غیر قابل تصور و تحمل می‎باشد.
خانم سپهری اضافه کرد: نقش دولت افغانستان در از بین بردن داعش، حرف اول را می‌زند و نباید در این زمینه کوتاهی انجام شود.
این دانشجوی هراتی از دولت خواست تا با استفاده از نیروی مردمی و کشورهای منطقه، داعش را از افغانستان ریشه کن کرده و نگذارند این کشور به پناهگاه امن آن مبدل شود.
از سویی‎هم، مهدی حدید نماینده شورای ولایتی با اشتراک در این نشست گفت: پروژه داعش یک پروژه اسراییلی بوده برای از هم پاشاندن وحدت مسلمانان ایجاد شد.
گفتنی است که چندی پیش مسئولان سازمان خط نو در هرات نیز، نگرانی خویش را از سرازیر شدن نیروهای داعشی به افغانستان اعلام نموده و خواهان مقابله جدی دولت با این گروه افراطی شده بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا