آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانخبر های مهممنطقه

حکمتیار: قرائت طا-لبان از دین خرافات است

‏ خبرگزاری دید : حبیب الرحمان حکمتیار فرزند گلبدین حکمتیار در واکنش به بسته شدن تلویزیون بریا می‌گوید که طا-لبان تلویزیون بریا، وابسته به حزب اسلامی را بستند، چون نکات و مسایلی را مطرح می‌کرد که طا-لبان رعایت نمی‌کنند. وی افزوده است که؛ طا-لبان به دنبال قرائت و تفسیر خاص خود از دین هستند که توأم با خرافات است.

حبیب الرحمن حکمتیار با نشر پستی در شبکه ایکس خود با اننقاد از رهبر طا-لبان نوشت: «دین حاکم را خادم می‌داند و پاسخگو به ملت؛ دین می‌گوید امیر باید آشکارا در بین مردم باشد، دین حاکم را جوابده به مردم می‌داند، دین از بیت المال حرف می‌زند که باید حسابش به ملت داده شود.»

او نوشت که «طالب دنبال قرائت و تفسیر دینی خاص خود است» که به گفته او، توام با «خرافات» است. فرزند حکمتیار نوشت که برداشت آنها از دین حمایت از «شورا، حقوق، آموزش و دانش» است.

حبیب الرحمن نوشت: که طا-لبان با محتوای نشرات «دینی و اسلامی» بریا موافق نبودند چون ارزش‌های متفاوت از طا-لبان را مطرح می‌کرد.

فرزند حکمتیار می گوید که طا-لبان این موارد را «مراعات نمی‌کند.» او می‌افزاید که تلویزیون وابسته به این حزب «ارزش‌های دینی ‌و ملی را در نظر داشت نه ارزش‌های طالبی.»

کمیسیون بررسی تخلفات رسانه‌ای طا-لبان سه‌شنبه، ۲۸ حمل اعلام کرد که پخش برنامه‌های تلویزیون «نور» و «بریا» به دلیل عدم رعایت «اصول و ارزش‌های ملی و اسلامی» به گونه موقت متوقف شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا