اسلایدشوافغانستان

در کمیسیون انتخابات تصمیم‎ها پنهانی گرفته می‎شود


یک عضو رهبری کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که بسیاری از تصمیم‌ها در این کمیسیون پنهانی گرفته شده و در آن تایید سه عضو دیگر گرفته نمی‌شود.
این مسئول کمیسیون انتخابات همچنان از مهندسی انتخابات آینده پارلمانی از سوی یک حلقه خاص گماشته شده در این کمیسیون خبر می‎دهد.
به نقل از طلوع نیوز، معاذالله دولتی از اعضای رهبری کمیسیون مستقل انتخابات مدعی است که بسیاری از تصمیم‎ها در این نهاد از سوی چهار تن گرفته می‎شود.
رفیع بیدار، عبدالقادر قریشی، نجیب احمدزی و عبدالبدیع صیاد از چهره‎هایی هستند که بر بنیاد ادعاهای آقای دولتی تصمیم‌های کلان را در کمیسیون انتخابات به صورت پنهانی می‎گیرند.
آقای دولتی گفته است:« من یک مثال را برای تان می‎گویم وقتی که ما رییس دبیرخانه را می خواستیم معرفی بکنیم، بعد از این‌که آزمون‌های نخستین گرفته شدند، اما متاسفانه در آخر کار جلسه رسمی نداشتیم که در باره سه نفر که باید به ریاست جمهوری می‌فرستادیم به توافق برسیم؛ آن موضوع در یک نشست بین چهار نفر انجام شد و تمام کمیشنرها شریک نبودند.»
پیش از این نیز شماری از کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات از تصمیم‎گیری‎های پنهانی در این کمیسیون پرده برداشته بودند.
ملیحه حسن، یک‌تن از کمیشنران این کمیسیون است که چندی پیش انتقاداتی مبنی بر تصمیم‌گیری‌های پنهانی در کمیسیون انتخابات مطرح کرده بود.
گفتنی است که استقلال کمیسیون مستقل انتخابات در جریان انتخابات ریاست‎جمهوری سال ۱۳۹۳ به شدت زیر سوال رفت و نارضایتی‎های تیم‎های انتخاباتی را بر انگیخت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا