آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

دور باطل کمیسیون انتخابات/ انتخابات الکترونیکی ممکن نیست!


کمیسیون مستقل انتخابات خبر می‎دهد که تهیه فهرست نام رای‎دهندگان، با بهره‎گیری از فن‎آوری برقی ممکن نیست.
به گزارش خبرگزاری دید، کمیسیون مستقل انتخابات دست‎کم پنج‌ماه روی طرح بهره‎برداری از فن‎آوری برای تهیه نام‎های رای‎دهندگان کار کرده است، ولی اکنون به این نتیجه رسیده‌ که باید دوباره از اول شروع کند.
وسیمه بادغیسی، معاون عملیاتی کمیسیون مستقل انتخابات می‎گوید، به دلیل مشکلات مالی و تدارکاتی، آماده‌سازی فهرست نام‎های رای‎دهندگان در انتخابات پیش‎رو، با بهره‎گیری از فن‌آوری‌های الکترونیکی ممکن نیست.
وی، عنوان می‎کند که استفاده از فهرست کاغذی، میزان تقلب‎های انتخاباتی را افزایش می‎دهد، ولی از سوی‎ دیگر این تنها گزینه برای برگزاری انتخابات، در زمان معین آن است.
در همین حال، نهادهای ناظر انتخابات شاکی بوده و می‌گویند، کمیسیون مستقل انتخابات توانایی پیش‎برد و مدیریت برنامه‌های مهم انتخاباتی را ندارد.
پیش از این نیز، نارضایتی‎های زیادی از عدم توانایی مسئولان کمیسیون انتخابات برای اجرا و برگزاری انتخابات‎های آینده پارلمانی و ریاست‎جمهوری، از سوی احزاب و جریان‎های سیاسی مطرح شده بود.
اختلافات درونی مسئولان کمیسیون انتخابات یکی از چالش‌های دیگر این نهاد انتخاباتی است که تاکنون حل ناشده باقی مانده است.
پیش‌تر شماری از کمیشنران با مطرح کردن تک‎روی و انحصار طلبی بعضی از مسئولان، گفته بودند که این مسئولان در هماهنگی با ارگ پیش می‎روند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا