اسلایدشوافغانستانسیاست

دیدار رییس‌جمهور غنی با صدراعظم استرالیا

محمداشرف غنی رییس‌جمهور کشور، روز گذشته با ملکم ترنبل صدراعظم استرالیا که در راس یک هیات عالی‌رتبه آن کشور به کابل آمده بود، دیدار کرد.
در این دیدار که در ارگ انجام شد، هر دوجانب در مورد کمک‌های استرالیا با افغانستان و گسترش و تحکیم مناسبات میان دو کشور، بحث و تبادل نظر نمودند.
ابتدا صدراعظم استرالیا، مراتب تسلیت و همدردی خویش را به رییس‌جمهور و مردم افغانستان به‌خاطر حادثه تروریستی در قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین، ابراز کرد.
ملکم ترنبل، گفت: کشورش علاقمند است که میان دانشگاه‌های استرالیا و افغانستان، ارتباط برقرار گردد٬ تا در بخش‌های معادن، مدیریت آب، مدیریت برنامه‌ها و پروژه‌ها و هم‌چنان در بخش صحت با افغانستان همکاری صورت گیرد. وی وعده سپرد که در برگشت به استرالیا، این موضوع را تعقیب خواهد نمود.
همچنین رییس‌جمهورغنی، استرالیا را دوست دیرینه افغانستان خواند و از کمک و همکاری‌های آن کشور در عرصه‌های مختلف سپاسگزاری کرد.
گفتنی‌است که افغانستان و استرالیا روابط خوب و دوستانه دارند و در سفر رسمی رییس‌جمهورغنی که اخیراً به آن کشور صورت گرفت، موافقت‌نامه‌های همکاری میان دوکشور در عرصه‌های تخنیکی و ساینسی و همچنان تفاهم‌نامه کمک ۳۲۰ میلیون دالری آسترالیا به افغانستان به اساس تعهدات کنفرانس بروکسل، از سوی مقامات مربوطه دو کشور به امضا رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا