آخرین اخبارافغانستانسیاست

دیدار سراج الدین حقانی با وزیر خارجه ازبیکستان در باره مسایل امنیتی

خبرگزاری دید: سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت داخله با بختیار سعیدوف وزیر خارجه ازبیکستان در باره مسایل امنیتی و همکاری‌های مشترک دیدار کرده است.

سرپرست وزارت داخله امروز چهارشنبه (۲۳ حوت) با بختیار سعیدوف وزیر خارجه ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

وزارت داخله با نشر خبرنامه‌ای گفته است که حقانی در این دیدار، آغاز پروژه‌های اقتصادی را «برای ثبات منطقه» مهم عنوان کرده است.

این وزارت به نقل از وزیر خارجه ازبیکستان گفته که سعیدوف از تلاش‌های طا-لبان در خصوص «تأمین امنیت، مبارزه با مواد مخدر  و ثبات منطقه ابراز خرسندی کرده است».

این در حالی است که وزیر خارجه ازبکستان روز گذشته طی یک سفر رسمی به کابل سفر کرد و تاکنون با چندین مقام‌ ارشد طا-لبان از جمله رییس‌الوزرا دیدار کرده است.

وزیر خارجه‌ ازبیکستان در دیدار با ملا محمدحسن آخوند گفته است که کشورش می‌خواهد برای ایجاد یک کارخانه‌ سمنت، استخراج زغال سنگ و تولید ۲۰۰ میگاوات برق از زغال سنگ در افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

وزیر خارجه ازبیکستان در دیدار با ملا برادر معاون اقتصادی نخست‌وزیر طا-لبان هم گفته که تاشکند در آینده نزدیک سفیر طا-لبان را می‌پذیرد.

بختیار سعیدوف در این دیدار گفته بود که کشورش همچنین می‌خواهد تجربیات خود را درباره‌ تطبیق پروژه‌های اقتصادی و زراعتی با طا-لبان در میان بگذارد.

سعیدوف در این دیدار گفته: «رییس جمهور ازبکستان همواره بر روابط خوب و برادری میان ازبکستان و افغانستان تاکید دارد و معتقد است که نباید افغانستان تنها گذاشته شود».

در بیش‌ از د‌و‌و‌نیم سال گذشته ازبیکستان با طا-لبان تعامل گسترده داشته است و هیئت‌های مختلفی از دوطرف به کابل و تاشکند سفر کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا