اسلایدشوافغانستان

راه‌اندازی عملیات تصفیوی “انکشاف البرزها ” به فرماندهی والی بلخ

مسوولین محلی ولایت بلخ از راه‌اندازی عملیات تصفیوی ” انکشاف البرزها ” به فرماندهی عطا محمد نور، والی بلخ در مناطق آسیب‌پذیر کوه البرز خبر می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری دید، منیر فرهاد، سخنگوی مقام ولایت بلخ در گفت‌وگو با خبرگزاری دید، گفت: روز گذشته عملیات تصفیوی زیر نام ” انکشاف البرزها” به فرماندهی مستقیم عطا محمد نور، والی بلخ و حضور نیروهای امنیتی در مناطق آسیب‌پذیر ولسوالی«چمتال» و«کوه البرز» آغاز شده‌است.
وی افزود: از چندی بدین‌سو گزارشاتی مبنی بر تجمع و فعالیت مخالفین مسلح دولت در قریه‌های ” قراول، لقمان و چشمه‌گز زار” کوه البرز رسیده بود و به‌منظور نابودسازی و قلع و قمع طالبان این عملیات به راه انداخته شده‌است.
آقای فرهاد همچنان گفت: افراد طالبان از ولایات سرپل، جوزجان و برخی نیروهای کمکی از ولایت فاریاب در مناطق متذکره تجمع کرده‌‌اند.
سخنگوی والی بلخ ادامه داد: عملیات در حال حاضر جریان دارد و انتظار می‌رود بزودی نتایج مفیدی برای تامین امنیت بهتر ولایت بلخ به ارمغان بیاورد.
این در حالی است که یک هفته قبل نزدیک به ۲۰۰ تن از طالبان با فرماندهی«خان محمد چریک» در یک اقدام کم‌سابقه از صف طالبان جدا شده و به دولت پیوستند؛ آنان ساکنان ۳۶ قریه در منطقه کوه البرز بودند.
البرز، در قسمت جنوب‌غرب شهر مزار شریف موقعیت دارد؛ این منطقه در ده سال اخیر محل سرباز‌گیری و تجمع طالبان بوده‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا