آخرین اخبارجهانسیاست

رایزنی وزرای خارجه روسیه و هند در مورد افغانستان

خبرگزاری دید: وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با همتای هندی‌اش گفت که دو طرف در مورد وضعیت افغانستان گفت‌وگو کرده است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در دیدار با اس. جی‌شنکر وزیر خارجه هند در مورد وضعیت افغانستان گفت‌وگو کرده است.

سرگئی لاوروف در کنفرانس مشترک خبری گفته است: ما در مورد وضعیت افغانستان گفت‌وگو کردیم. منافع مشترک ما (در این شکی نیست) نهفته در جستجوی راه‌حل‌هایی است که منعکس‌کننده توازن منافع در اوراسیای عظیم و مناطق مجاور باشد.

وی افزوده است: این راه‌حل‌ها نباید باعث ایجاد رویکردهای تقابلی شود که برخی از آن‌ها از خارج از منطقه مشترک ما آورده شده است.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به وضعیت اوکراین نیز گفته که با توجه به درز اطلاعات در مورد برنامه‌های غرب برای متوقف کردن درگیری در اوکراین، می‌خواهند کی‌یف را برنده اعلان کنند.

وی گفته است: ما از توانایی غرب و در درجه اول ایالات متحده برای اعلام «پیروزی» آگاه هستیم. ما دیدیم که آن‌ها چگونه در ویتنام، افغانستان و عراق «پیروز شدند».

این مقام بلندپایه روسیه در ادامه بیان داشته که در سال ۲۰۰۳ امریکا به بهانه‌ای واهی به عراق حمله کرد. یک ماه بعد در آنجا «پیروزی دموکراسی» اعلام شد. عراق اکنون پس از ۲۰ سال در کجا قرار دارد؟

وزیر خارجه هند نیز در اکس خود در مورد این دیدار نوشته که به عنوان شرکای استراتژیک، در مورد وضعیت بین‌المللی و مسایل معاصر با همتای روسی‌اش بحث و گفت‌وگو کرده است.

وی افزوده است: در مورد هند و اقیانوسیه، درگیری اوکراین، وضعیت غزه، افغانستان و آسیای مرکزی، بریکس، سازمان همکاری شانگهای، گروه ۲۰ و سازمان ملل تبادل نظر کردیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا