آخرین اخبارافغانستانجهانسیاست

ربانی کشتار فلسطینیان را از سوی اسراییل محکوم کرد

صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور که در نشست فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی در استانبول شرکت کرده است، در بخشی از سخنرانی‌اش که به دعوت رجب طیب اردوغان برای بررسی گسترش خشونت‌های اخیر در سرزمین فلسطین، برگزار شده بود، کشتار معترضان فلسطینی را از سوی نظامیان اسراییلی محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دید، صلاح الدين ربانى وزير امور خارجه کشور در بخشى از سخنرانی‌اش در اين نشست كه براى بررسى گسترش خشونت‌هاى اخير در سرزمين فلسطينی، برگزار شده بود، بيان كرد: جمع شدنِ ما در اينجا نشان دهنده نگرانى جمعى ما از عمل خشونت‌آميز و قابل توبيخی است كه اسرایيل بر ضد مردم فلسطين مرتكب شده است. اقدام غير عقلانی و خشونت‌آميزی كه جان بيشتر از ۶۰ معترض صلح‌جو را گرفت و بيشتر از ۲۷۰۰ معترض را شديداً زخمی كرد.
آقاى ربانى در بخش ديگرى از بيانيه‌اش، تصریح کرد که افغانستان اقدام غير قابل توجيه و استفاده از زور و شدت عمل و همچنين كشتار معترضان فلسطينى را از سوى نيروهاى اسرایيلى با شديدترين الفاظ ممكن، محكوم مى‌كند.

ربانی تاکید کرد که افغانستان تا احقاق حقوق کامل فلسطینیان در کنار آن‌ها خواهد ماند.

گفتنی است که در جریان اعتراضات ضد انتقال سفارت امریکا به قدس در فلسطین، دست کم ده‌ها فلسطینی معترض کشته و صدها تن دیگر زخم برداشتند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا