آخرین اخبارافغانستان

حضور پر رنگ جنگجویان خارجی در ولایت بدخشان

مسوولان محلی ولایت بدخشان، از حضور نزدیک به ۵۰۰ جنگجوی خارجی وابسته به گروه تروریستی داعش در ولسوالی‌های وردوج و جرم این ولایت خبر دادند.
غلام‌سخی غفوری، فرمانده پولیس ولایت بدخشان به‌ خبرگزاری دید، گفت: حدود ۵۰۰ جنگجوی خارجی خطرناک که حرکات شان شبیه داعش است، در این ولایت حضور دارند و تلاش می‌کنند، برنامه‌های داعشی را پیاده کنند.
وی افزود: این جنگجویان، شهروندان کشورهای قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، چیچین و ایغورهای چین اند که وابسته به گروه‌های جندالله، ترکستان شرقی (ایغورها)، جنبش اسلامی ازبکستان و مجاهدین تاجیکستان هستند.
شورای ولایتی بدخشان، از حضور شماری از این جنگجویان همراه با خانواده‌های شان نیز خبر داد.
عبدالله ناجی نظری، رییس شورای ولایتی بدخشان گفت: در دره«خستک» ولسوالی جرم این ولایت، تقریبا ً۶۰ خانواده این جنگجویان حضور دارند.
وی هشدار داد که حضور شهروندان خارجی در صفوف طالبان در این ولایت، به چالش جدی امنیتی تبدیل شده است و اگر نابود نشود، این جنگجویان به خاطر داشتن رابطه با عناصر تروریستی در عراق، سوریه و لیبیا، به داعش می‌پیوندند.
بر اساس گفته‌های رییس شورای ولایتی بدخشان، این جنگجویان در فصل تابستان از منطقه چترال پاکستان وارد این ولایت و ساحات نورستان می‌شوند.
فرمانده پولیس ولایت بدخشان، گفت که راه‌اندازی عملیات‌های نظامی در برابر این جنگجویان، نیاز به تجهیزات پیشرفته جنگی و حمایت هوایی دارد؛ اما طرح عملیات برای سرکوبی این جنگجویان تکمیل و به حکومت مرکزی فرستاده شده است تا با حمایت نظامی از مرکز، این گروه‌ها نابود شوند.
بر اساس اطلاعات حکومت محلی بدخشان، از آغاز سال تاکنون، ۵ شهروند خارجی به شمول دو شهروند چیچینی، در این ولایت بازداشت شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا