آخرین اخباراجتماعافغانستانحقوق بشر

پناهجویان افغانستانی در بریتانیا با خطر بی‌خانمانی مواجه اند

خبرگزاری دید: گزارش‌ها از بریتانیا حاکی است که از هر پنج افغانستانی پناهنده که از هوتل‌ها در بریتانیا اخراج می‌شوند، یک نفر بی‌خانمان است.

انجمن دولت محلی (LGA) بریتانیا اعلام کرده است که حدود یک پنجم پناهجویان افغانستان در برخی از مناطق بریتانیا که از اقامت‌گاه هوتل بیرون رانده شده اند، به عنوان بی‌خانمان به شوراها معرفی شده اند.

این سازمان از دولت خواسته تا برای باز نگه داشتن مکان‌های هوتل برای افرادی که در تلاش برای یافتن سرپناه برای زندگی هستند، هزینه کند و هشدار داده که اگر این اتفاق نیفتد، احتمالاً وضعیت در هفته‌های آینده «به‌طور قابل توجهی وخیم خواهد شد».

بریتانیا وعده داده که پناهگاه امن برای هزاران نفری که با بازگشت طا-لبان به قدرت مجبور به فرار از کشور خود شدند، فراهم خواهد کرد.

دولت بریتانیا گفته که آخرین آمار نشان می‌دهد حدود ۸ هزار افغانستانی در هوتل‌ها باقی مانده‌اند که قرار است در چند هفته آینده این آمار بروزرسانی شود.

ماه گذشته، جانی مرسر وزیر دفتر کابینه آن کشور به پارلمان گفته بود دلیلی وجود ندارد افغان‌هایی که در بریتانیا مستقر شده‌اند نتوانند بدون حمایت دولت مرکزی زندگی کنند و افزوده که دولت انتظار دارد «خانواده‌ها به خودشان کمک کنند».

او بیان داشته که انتظار می‌رود مردم تا زمان انقضای مهلت اخطار، محل اقامت موقت خود را ترک کرده باشند.

بر بنیاد این گزارش، به ساکنان حداقل ٣ ماه اخطار داده شده و این مدت برای برخی در پایان جولای به پایان رسید.

در زمان اعلام این خبر، انجمن دولت محلی LGA هشدار داد که بسیاری از خانواده‌های آسیب‌پذیر افغانستانی که به مکان امن در بریتانیا گریخته‌اند، ممکن است بی‌خانمان شوند.

این سازمان روز گذشته اعلان کرد که حدود ۲۰ درصد افغانستانی‌هایی که از هوتل‌ها اخراج شده اند، بی‌خانمان معرفی شده‌اند.

گفتنی است که با گذشت حدود ٢ سال از خروج غرب از افغانستان تا کنون همکاران محلی و افراد در معرض خطر در کشورهای همسایه یا در کشور مقصد بی‌سرنوشت مانده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا