آخرین اخبارپاکستانجهانسیاست

رسانه‌های پاکستان: کابل فردا میزبان اولین نشست گروه تماس است

خبرگزاری دید: پاکستان دیلی گزارش داده است کابل، روز دوشنبه (۹ دلو) میزبان نشست نمایندگان ویژه برخی کشورهای همسایه افغانستان است.

رسانه‌های پاکستان: کابل فردا میزبان اولین نشست گروه تماس است | خبرگزاری دید | اخبار افغانستان

به نقل از این رسانه‌ی پاکستانی؛ نمایندگان برخی کشورها در این نشست راه‌های «تقویت تعامل با طالبان» را بررسی می‌کنند. این اولین نشست «گروه تماس» در کابل است.
به گفته ی یک مقام حکومت سرپرست به پاکستان دیلی، اولین نشست گروه تماس با حضور نمایندگان چهار کشور برگزار خواهد شد. این رسانه از حضور نمایندگان پاکستان، ایران، چین و روسیه در این نشست خبر داده است.
وی گفته است: در نشست‌های بعدی تعداد شرکت کنندگان بیشتر خواهد بود.
ایران در آخرین نشست فرمت مسکو در ماه میزان طرح تشکیل گروه تماس منطقه‌ای را ارائه کرد.
پیشتر حسن کاظمی قمی، نماینده ایران در امور افغانستان در دیدار با وزیر خارجه پاکستان گفته بود که گروه تماس قرار است «بسته‌ای از پیشنهادات سازنده» را به گروه طالبان ارائه کند.
نماینده ویژه ایران گفته بود: “گروه تماس و دستورکار آن قابل گسترش می‌باشد و می‌تواند به نگرانی‌های همسایگان افغانستان، کشورهای منطقه و جامعه بین‌المللی در مورد افغانستان در قالب یک دستورکار مشخص با جدول زمانی منطقی، بصورت گام به گام بپردازد”.
همچنین امیرخان متقی، وزیر خارجه حکومت سرپرست در دیدار با برخی از نمایندگان کشورها در کابل تصریح نموده است: با حضور یوناما در کابل نیازی به تعیین نماینده جدید سازمان ملل در افغانستان نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا