آخرین اخبارافغانستانسیاستگزارش

رهبران سیاسی نباید به جنگ فکر کنند/ علیه تهاجم فرهنگی غرب ایستادگی کنیم

خبرگزاری دید، شماری از سیاسیون کشور می‌گویند که با حاکمیت طا-لبان وضعیت امنیتی رو به بهبود است و رهبران سیاسی راه مذاکره و تعامل را در پیش بگیرند و به فکر جنگ نباشند.

رهبران سیاسی
مولوی مهدی مجاهد رییس پیشین استخبارات ولایت بامیان در این مورد گفت مردم بر اساس مقتضیات زمان حرکت نمایند و از تصمیم‌گیری‌های احساساتی و عجولانه دوری کنند.
آقای مجاهد همچنان افزود که برای برون رفت از مشکلات و بحران‌های امروزی سران جهادی و رهبران احزاب باید راه تعامل و مذاکره را انتخاب کنند.
از سویی هم، عبدالطیف نظری معین وزارت اقتصاد امارت اسلامی می‌گوید که با حاکمیت طا-لبان، امنیت نسبی در سراسر کشور بر قرار شده است و رهبران سیاسی نباید به جنگ فکر کنند.
آقای نظری همچنان گفت که کشورهای اسلامی باید در این شرایط حساس بین‌المللی نهایت استفاده را ببرند و جوامع اسلامی را به یک قطب واحد در برابر دیگر قدرت‌ها قرار دهند.
وی افزود که کشورهای اسلامی باید از منابع و امکانات دست داشته استفاده کنند و به عنوان قطب شرق در برابر غرب عرض اندام کند.
این در حالی است که به رغم تمام مخالفت‌ها و تحریم‌های امریکا و متحدان‌اش روسیه بر اوکراین حمله کرد و این جنگ وارد پنجمین روز شده است. حمله روسیه این نظریه را تقویت می‌کند که جهان به سوی دو قطبی شدن در حرکت است.
آقای نظری در ادامه گفت که مردم افغانستان باید وحدت و همگرایی شان را حفظ کنند و به هیچ کسی اجازه ندهند که یک بار دیگر آتش جنگ را در کشور شعله‌ور کند.

رهبران سیاسی

وی خطاب به رهبران سیاسی گفت که سران احزاب و سیاسیون کشور نباید به جنگ فکر کنند بلکه راه گفت‌وگو و تعامل را در پیش گیرند تا کشور از بحران کنونی رهایی یابد.
جوادی بلخابی رییس شورای نمایندگان مراجع و نخبگان تشیع گفت که ملت افغانستان باید یک صدا و پر قدرت در برابر تهاجم فرهنگی کشورهای غربی ایستادگی کنند.
آقای بلخابی افزود که پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پیروزی امروز طا-لبان از رویدادهای مهم و بزرگ جهان است که باید این پیروزی را حفظ کرده و نگذاریم بار دیگر کسی بر ما تسلط یابد.
وی در ادامه گفت که امریکا و ناتو تمام سرمایه‌های کشورهای اسلامی را در پوشش همکاری با خودشان بردند که امروز کشور ما نیز پیامدهای دزدی غرب را تجربه می‌کند.
این در حالی است که بعد از حاکمیت امارت اسلامی رهبران سیاسی بر ایجاد حکومت همه شمول تاکید دارند و برخی از این رهبران تلاش دارند که جبهه مقاومت را ایجاد کنند تا از این طریق بتوانند خواسته‌های شان را عملی کنند.

نویسنده

رسول شهزاد - کابل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا